OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundmottagare - med hög servicekänsla och intresse för bilar Arbetsbeskrivning: Vi söker en serviceinriktad kundmottagare till en bil- och däckverkstad i Norrköping. Som företagets frontperson måste du vara representativ, utåtriktad och positiv. Kundkontakterna är många varför en mycket hög känsla för service är en nödvändighet. Förutom att ta hand om kunder i receptionen eller via telefon består arbetet av att ta fram priser och kostnadsförslag. Bilens fel registreras i verkstadens dator och blir underlag för reparationsordern till verkstadens mekaniker. Viss fördelning av verkstadsarbeten ingår också i jobbet varför det är viktigt att ha teamkänsla, trots att en stor del av arbetet är självständigt. Kompetenser och personliga egenskaper: För att klara av arbetet behöver du ha kännedom om bilar, men allra viktigast är viljan att hjälpa kunden. Du måste gilla ett omväxlande arbete med ett stundtals högt tempo. Eftersom jobbet kan upplevas som hektiskt, speciellt vid tidpunkter då kunderna ska hämta och lämna sina bilar, måste kundmottagaren vara tålmodig och klara av att ge goda råd och bra service även i stressiga situationer. Viktiga egenskaper därför är flexibilitet, stresstålighet och mycket gott ordningssinne. Goda baskunskaper i matematik, god svenska i tal och skrift, engelska i tal och datavana är krav.