OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en nattuggla som trivs med att arbeta självständigt? Erbjuder du kundservice i världsklass? Nu söker vi dig som vill bli vår nya Kundmottagare till nattlaget i vårt SPOC team på Eltel.
Jag heter Gitte och är ledare för Kundservice där SPOC är ett av mina team. Teamet tillhandahåller service dygnet runt årets alla dagar vilket innebär arbetstider att du kan bli schemalagda på dygnets alla timmar och alla dagar om året då vi tillämpar rullande schema. SPOC står för Singel Point Of Contact och är en nationell gemensam ingång för våra kunders alla frågor och beställningar. Vi är ett härligt gäng på 10 medarbetare som jobbar dygnet runt ihop tillsammans med dagpersonal och nu söker vi en ny kollega.
Vad gör vi på Eltel?
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se
Vad är mina arbetsuppgifter?
Rollen handlar om att hantera akuta uppdrag som kräver omedelbar åtgärd med snarast möjligt respons enligt SLA dygnet runt årets alla dagar.
Exempel på arbetsuppgifter:
-
Bevaka akuta ärenden
- Bevaka mailingången, registrera felanmälningar manuellt för att sedan kalla ut tekniker eller meddela produktionsplanerare -
Återkoppla till kunder via mail eller telefon gällande deras ärenden - Ta emot och registrera ärenden
- Kontrollera material och ev. beställa
- Logga i kundens stödsystem och ta fram stödjande information för Eltels eller kundens egen tekniker
Du förväntas vara kommunikativ och med kunden i fokus hela tiden. Du är van att hantera många parallella aktiviteter och frågor. Din inställning är att ingenting är omöjligt. Du måste klara av att jobba oregelbundna tider på rullande schema vilket kan innebära jobb även kan ske på högtidsdagar, kvällar och nätter. På helger och nätter jobbar man ensam, men på dagar och tidig kväll är vi flera.
För att lyckas i rollen behöver du:
- Ha god social kompetens och ett bra kundbemötande
- Erbjuda hög service mot våra kunder. - Vara strukturerad. Du uppskattar att jobba med ständiga förbättringar, skapa och dokumentera rutiner om det saknas
- Driva arbetet framåt. Du har självmedvetenhet och jobbar med att vilja utvecklas och förbättras
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt - Arbetslivserfarenhet av kundservice och det är mycket meriterande med erfarenhet av telekombranschen - Kunna arbeta obekväma arbetstider. Kväll, natt och helgarbete.
Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?
Vi erbjuder dig jobb i en spännande bransch med utvecklingsmöjligheter, och det menar vi verkligen! Du kommer jobba parallellt med de andra i teamet där vi har högt i tak och nära till skratt. Vi utbyter och delar med oss av erfarenheter. Vi har friskvårdsbidrag och andra förmåner i vår förmånsportal att ta del av. Du får vara med och påverka och driva förbättringsarbete. Ditt bidrag är viktigt för teamet och för Eltel. Ditt arbete gör skillnad! Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (innefattar bland annat rättsliga tvister och ekonomiska status) och säkerhetsprövning.
Tillträde sker i september eller enligt överenskommelse. Då vi är på sommarledighet kommer vi inte påbörja urval och intervjuer förrän v. 34. Vi tackar för ditt tålamod på förhand. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen.
Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta!
Har du frågor rörande tjänsten, var god kontakta rekryterande chef på Gitte.Bradd@eltelnetworks.se. Om du har frågor rörande rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringsteamet på rekrytering@eltelnetworks.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter.
Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på rekrytering@eltelnetworks.se.