Kundmottagare och spindeln i nätet

Kundmottagare och spindeln i nätet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara där det händer - jobba som kundmottagare hos oss!

Vi pusslar om på avdelningen där vår uppskattade kollega Timmy tar sig an rollen som tjänstesäljare och vi nu söker nu Dig som hans ersättare och möjligheten att arbeta hos oss i Europas mest moderna verkstad. Det här en roll där du får mycket av allt då du jobbar nära både kunder och kollegor och du är ansiktet utåt mot våra kunder. Vi tror därför att du trivs med och tycker om att arbeta med att utveckla och bevara goda kundrelationer, du har en god samordningsförmåga samt vill bidra till att uppfylla målsättningen att arbeta i enlighet med Volvo Lastvagnars kundlöften genom att aktivt arbete tillsammans med dina kollegor för att förbättra lönsamhet och kundtillfredsställelse. Vi tror att du är en person som tycker om att arbeta där det händer helt enkelt!

Arbetsuppgifter/ansvarsområden

- Upprätta arbetsorder samt följa upp att utfört arbete genomförs enligt överenskommelse med kund, samt att vid avvikelser informera internt & externt.
- Prioritera och fördela den dagliga verksamheten samt fördela arbete till verkstaden
- Arbeta proaktivt med att säkerställa anläggningens beläggning och nyttjandegrad för att uppnå optimal nivå av såld tid
- Marknadsföra och aktivt arbeta med försäljning av servicemarknadens tjänster & produkter
- Arbeta utifrån Volvo Lastvagnars 7 kundlöften för att ge bästa möjliga service samt att på ett resurseffektivt vis säkerställa att rätt åtgärd utförs
- Bistå med rådgivning mot kund och internt
- Ge prisförslag till kund
- Registervård av kundinformation
- Fakturera


Arbetstid är måndag till fredag kl.07:00-16:00.

Profilbeskrivning

För att du som person ska trivas i tjänsten så tror vi att du är:

- Öppen, glad och positiv
- Lyhörd
- Har en mycket god serviceförmåga
- God samarbetes- och samordningsförmåga
- Tekniskt intresserad
- Strukturerad
- Ansvarstagande
- Lösningsorienterad


Kompetens

Vi ser positivt på om du har:

- Övergripande branschkännedom
- Fordonsintresse
- Lastbilskörkort C och CE
- Verkstadserfarenhet (>2 år) med bland annat fakturering och att lägga arbetsorder
- Erfarenhet av GDS eller motsvarande planering/bokningssystem för verkstad


FRÅGOR? Frågor om tjänsten, företaget eller dina nya kollegor besvaras mer än gärna av rekryterande chef: Mirela Hajric Muameleci Kundservicechef, Tel 033-151709.

Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning enligt kollektivavtal de första sex månaderna och med tillträde enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag 2022-08-01. Vi är angelägna om att finna rätt person för rollen så skicka in din ansökan redan idag!

Vilka är vi?

Borås Bil gruppen är ett familjeföretag som grundades 1936 av familjen Andersson. Familjeatmosfären lever kvar och idag levererar vi personbilar, lastvagnar och service till högsta kvalitet. Försäljning samt service av Volvo lastvagnar och bussar handhas av Borås Bil Lastvagnar AB medans Borås Bil Personbilar AB innehar agenturen för Volvo, Renault, Dacia, Peugeot, Citroën samt Maxus inom Sjuhäradsbygden. Koncernen har ca 280 anställda med en omsättning 2021 på 1,6MDSEK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Bil gruppen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Liknande jobb


Facilities Coordinator

Facilities Coordinator

20 december 2024

18 december 2024

Medarbetare till servicecenter

Medarbetare till servicecenter

18 december 2024

17 december 2024