OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en kundmottagare till Råbergs Bil i Kalmar.
Om företaget
Råbergs Bil ska bedriva försäljning av bilar, reservdelar och verkstadstjänster enligt kvalitetsnormer som ska ge en marknadsledande position inom verksamhetsdistriktet.
- Råbergs Bil grundades 1931.
- Är ett genuint familjeföretag där 'Råbergs andan' sitter i väggarna
- Finns på 2 orter, Kalmar och Karlskrona
- Erbjuder ett komplett sortiment av nya och begagnade personbilar och lätta transportbilar som täcker de flesta behov
- Driver moderna och välutrustade fullserviceverkstäder med korta väntetider och hög bokningstillgänglighet
- Tillhandahåller personal i olika åldrar med stor erfarenhet, kompetens, flexibilitet och kvalitetsmedvetenhet.
- Verkar för att våra kunders bilägande blir så enkelt, bekvämt och bekymmersfritt som möjligt.
- Mäter kontinuerligt tillfredställelsen hos både kunder och personal, och utifrån resultaten utbildar personalen och ständigt förbättrar och utvecklar nya tjänster för våra kunder.
- Upprättar och arbetar mot att uppfylla tidsbestämda kvalitetsmål för verksamheten, varvid en kvalitetsförbättringsprocess således ständigt pågår.
Dina arbetsuppgifter
Som kundmottagare ansvarar du för att sköta ärenden gällande både privata kunder och företagskunder. Du kommer att vara en länk mellan kunden och verkstaden, därav är din roll viktig för att ge bästa möjliga service. För detta krävs det noggrannhet men framförallt handlar det om ett positivt och trevligt bemötande med kunderna.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär att
- Hantera kontakt med kunder, både via mail, telefon och i direkt möte
- Administrera ärenden utifrån kundens behov i de system som Råbergs använder.
- Skapande av arbetsordrar etc.
- Kontinuerligt ha kontakt internt med verkstad och säljare
Din bakgrund/Dina egenskaper
Lämplig bakgrund kan vara att du studerat administrativ eller liknande linje på gymnasiet och har du haft ett liknande jobb är det självklart en stor merit.
Har du erfarenhet från administrativt arbete inom bilföretag är det naturligtvis ytterligare plus.
Vi förutsätter att du som söker är noggrann, organiserad, serviceminded och positiv samt arbetar under stort eget ansvar. Då vår målsättning är att alla kunder ska få ett professionellt och korrekt bemötande har du som kundmottagare en viktig roll när det gäller att vara vårt ansikte utåt. Vi söker en lagspelare med servicetänk som inte tvekar att stötta sina kollegor.
Information och kontakt
Tjänsten är placerad i Kalmar
Tjänsten är en heltidstjänst
Välkommen med din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Tillträde är i månadsskiftet augusti/september.
Ansökningar tas endast emot via vår hemsida www.wikan.se
Ring gärna vid frågor, Kjelle Rutzell, 0455 61 27 01
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 400 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Kjell-Åke Rutzell
0455-61 27 01