OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kihlströms Transport & Lastbilscenter AB har över 60 års erfarenhet av att serva yrkestrafiken. Vi har två anläggningar i Stockholm, en i Segeltorp och en i Spånga. Vår affärsidé bygger på försäljning och reparation av främst transportbilar, och att leverera dessa tjänster med en högre nivå av service, personlighet och förståelse för våra kunders vardag. Vår målsättning är att genom långsiktiga kundrelationer och högsta servicenivå leverera den mest kostnadseffektiva lösningen. Vi tillhandahåller ett fullserviceerbjudande vilket innebär att vi för våra kunders räkning även ombesörjer t.ex. skadearbeten, flak, kranar och kylaggregat. I linje med detta erbjudande åtar vi oss de flesta bilmärken och biltyper, utöver vårt auktoriserade märke Iveco. Vill du veta mer om oss se även http://www.kihlstroms.se/
Vi söker nu en engagerad och driven Servicerådgivare till vår anläggning i Spånga.
Vill du få en bredare kunskap och möjlighet att utvecklas som Servicerådgivare så har vi jobbet för dig! Det är bara du själv som sätter gränser för din utveckling. Vi är en ständigt växande organisation med för närvarande 30 anställda, så möjligheten att påverka både organisationen och ditt egna dagliga arbete är stor.
För oss är det viktigt att du delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande. Du är beredd att göra det lilla extra för våra kunder och det team du jobbar tillsammans med. Du bör vara öppen, ha lätt för att kommunicera och trivas med att möta nya människor. Du har inga problem med att prioritera, leda och fördela dina arbetsuppgifter för att få det dagliga arbetet att flyta på ett smidigt sätt. En stark drivkraft och ett stort engagemang för arbetsuppgifterna krävs för att lyckas i rollen som servicerådgivare hos oss.
Personliga egenskaper
• Serviceinriktad och positiv
• God samarbetsförmåga
• Ansvarstagande och noggrann
• Strukturerad
• Prestigelös
Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning, gärna med fordonsteknisk inriktning
• Minst 2 års yrkeserfarenhet
• Tidigare yrkeserfarenhet av administration och kundservice
• God datavana
• Din svenska är god i såväl tal som skrift och du förstår och gör dig förstådd på engelska
• Övriga språkkunskaper är meriterande
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i Winassist och Cabas är meriterande
• B-körkort
• C-körkort är meriterande
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter;
Som servicerådgivare hos oss är du företagets ansikte utåt då du har daglig kontakt med våra kunder. I rollen som servicerådgivare skall du kunna arbeta självständigt samtidigt som du är en nyckelspelare i relationen mellan verkstad och kund. Du arbetar dagligen i team med duktiga tekniker, reservdelspersonal samt säljare. Tillsammans arbetar ni för att överträffa våra kunders förväntningar.
Rollen innefattar även administrativt arbete i form av verkstadsbokningar via telefon och mail. Du ansvarar för handläggning och dokumentation av reparationsunderlag. Skapar, redigerar och slutför arbetsorder. Skapar kalkyler på reparationer till försäkringsbolag. Du bedömer även garantiärenden och har kontakt med generalagenterna i samband med detta. Fakturahantering förekommer. Du skall ha lätt för att förstå och kunna jobba i olika typer datasystem.
Vid ansökan eller frågor maila vänligen till: marcus@kihlstroms.se