OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bildeve söker en driven kundmottagare/servicerådgivare till vår allbilsverkstad i Helsingborg. Du kommer att vara ansiktet ut mot kunden och du ansvarar för att våra kunders kontakt med Bildeve blir en positiv upplevelse.
Du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Som person är du engagerad och har en naturlig känsla för service och sätter kunden i centrum. Du har ett eget driv samt viljan till att utvecklas.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Ett stort fokus ligger på att ge en utmärkt service och uppnå en hög kundnöjdhet. Du behöver vara stresstålig och ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ta emot och skapa bokningar
Planera dagens arbete
Komplettera/tidsätta arbetsorder
Kontakta kund vid tillkommande arbeten
Kontrollera materialtillgång vid tillkommande arbeten
Rapportera färdig bil till kund
Prissätta och redigera arbetsorder inför fakturering
Garanti- och försäkringshantering samt fakturering
Kundkontakt vid inlämning, under arbetets utförande samt vid utlämning av fordon till kund
Ett välutvecklat ordningssinne
Är det dig vi söker?
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Som person är du engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad. Du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Du har god datorvana och sätter dig snabbt in i administrativa system. Det är en merit om du har ett par års erfarenhet av att ha arbetat inom kundservice/support.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstid måndag - fredag 07.00-16.00. Du ingår i ett verkstadsteam om 9 personer. Du rapporterar till verkstadschef.