Kundmottagare till auktoriserad bilverkstad i Rissne

Kundmottagare till auktoriserad bilverkstad i Rissne

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta en bilåterförsäljares kanske viktigaste roll? Du blir i rollen som servicerådgivare ansiktet utåt för verkstaden och du representerar företaget med ditt trevliga bemötande och din kunskap. Vi söker nu en duktig kundmottagare till en härlig anläggning på norra sidan av Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda. Målsättningen är en riktigt nöjd och glad kund.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar, ta betalt samt vägleda kunderna i tekniska frågor. Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem Kobra samt via telefon och mail.

Din profil

Vi söker dig som har en bakgrund inom serviceområdet samt har en dokumenterad arbetslivserfarenhet av bilbranschen helst som servicerådgivare/ kundmottagare. Det är av absolut största vikt att du har känslan för att ge god service och ett riktigt bra kundbemötande.

Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Krav är att du innehar B-körkort samt helst kunskap i datorsystemet Kobra. Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus. Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt kunna vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Du är en person som brinner för att ge god service och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.

Som person är du social och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv attityd som lätt smittar av sig till dina kollegor och säkerligen även till dina kunder. I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kundens dag. Du är lyhörd och anpassar dig efter varje människas personlighet och behov och du är en fena på att skapa en personlig relation med kunden. I detta urval kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag, där arbetspassen är lagda mellan 08-18. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär.

Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 076-777 67 62 eller Johanna-Elise Blom 073-688 59 50. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Liknande jobb


28 november 2024