Kundmottagare till bilföretag i Åkersberga

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta en bilåterförsäljares viktigaste roll? Du blir i rollen som servicerådgivare ansiktet utåt för bilåterförsäljarens verkstadsdel och du representerar företaget med ditt trevliga bemötande och din kunskap.

Arbetsuppgifter

Som servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar, vägleda kunderna i tekniska frågor och ta betalt eller fakturera. När du fått mer erfarenhet i rollen kommer du även att bedöma garantier samt bearbeta kundreklamationer. Du kommer vidare även att ansvara för verkstadens produktivitet och drift samt planering av mekanikernas arbetsdag.

Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail.

Din profil

Vi söker dig som har en bakgrund inom serviceområdet, det är av absolut största vikt att du har känslan för att ge god service och ett riktigt bra kundbemötande.
Det är meriterande om du har en dokumenterad arbetslivserfarenhet av bilbranschen helst som servicerådgivare/ kundmottagare.

Kvalifikationer
- Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
- Krav är att du innehar B-körkort.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av något av bilbranschens datorsystem Kobra, Automaster, Tacdis eller Winassist.
- Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus.

Personliga egenskaper
Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt kunna vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Du är en person som brinner för att ge god service och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.

Som person är du social och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv attityd som lätt smittar lätt av sig till dina kollegor och säkerligen även till dina kunder. I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kunden nöjd.

Ansökan och tillträde
Detta är en tjänst på heltid under våren, med start omgående och med stor möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag klockan 07.00-16.00. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär.

Frågor om tjänsten och processen besvaras av Johanna-Elise Blom, 073-688 59 50. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan och CV tas endast emot via annonsen p.g.a. GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024