OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Gillar du kundkontakt och anser dig ha ett vänligt och serviceinriktat bemötande? Trivs du i rollen som ansiktet utåt på ett företag där du får möta kunder via disk, telefon och mail? Då är det kanske just dig vi behöver! Till vår kund Bilia Group söker vi nu en kundmottagare under däcksäsongen med start i oktober till och med december.
Om företaget
Vår kund Bilia är en av Nordens största bilkedjor med 122 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har åtta nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Hyundai, MINI, och Dacia.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundmottagare under däcksäsongen arbetar du i en varierad roll med huvudfokus att vara ansiktet utåt mot Bilias kunder. Du ansvarar tillsammans med dina två kollegor för att Bilias kunder får ett gott bemötande över disk vid inlämning av bil för däckbyte samt via telefon och mail vid bokning. Du hanterar kundens förväntningar och administrerar varje kunds order i Bilias affärssystem. Du har kontakt med interna kollegor vid bokning och ser till att administrationen sköts på bästa sätt för att underlätta för såväl kund som kollegor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och för serviceyrket. Du bör vara utåtriktad, självgående och trivas i ett högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har arbetat inom service och kundhantering tidigare. Du trivs med att skapa goda relationer både internt och externt och är mån om att ta ansvar och alltid vårda dina relationer. Du värdesätter god sammanhållning och team-känsla.
Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Vidare bör du behärska dator och telefon självständigt. Vidare ställer tjänsten krav på att du med enkelhet kan sätta dig in i nya system och hantera enklare administration.
Övrigt
Tjänsten är en konsultanställning via KFX HR-partner som sträcker sig från den 17:e oktober till och med 3:e december. Arbetstiderna är belagda måndag till fredag mellan kl 7-16.
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför personlighetstester och bakgrundskontroller på alla slutkandidater.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar
Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann
Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt
Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00