OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till JOABs monterings- och serviceverkstad i Lessebo söker vi nu en kundmottagare-lagerarbetare. Här erbjuds du ett omväxlande arbete med möjlighet till kompetensutveckling där du blir en viktig del av vårt serviceteam.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundmottagare kommer du ansvara för att våra kunder får ett trevligt mottagande när de besöker oss för service och reparationer. Du arbetar med bokning av arbeten som ska utföras på vår verkstad i Lessebo, men kan också hjälpa kunder till någon av våra andra verkstäder eller samarbetspartners. Tjänsten innebär mycket kundkontakt men också intern kommunikation inom organisationen. Du hanterar orderläggning, fakturering, lagerhantering, inventering samt viss försäljning av reservdelar och tillbehör till kunder och återförsäljare. I tjänsten ingår också att planera in besiktningar, hantera post och försändelser, boka transporter och hantera transportdokument. Du gör en första bedömning av vilka åtgärder som krävs på bilar som kommer in. Som person är du flexibel och kan rycka in och hjälpa till i verkstaden vid behov.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som kundmottagare ser vi att du är en social person som trivs att arbeta med service. Du är dessutom praktiskt lagd och har kunskap och förmåga att bedöma bilar som kommer in för service eller reparation. Du kommer att arbeta med administration och det är därför viktigt att du känner dig trygg och behärskar även den sortens arbetsuppgifter. Kunskaper i Microsoft Office är ett krav liksom att du tidigare har arbetat i någon form av affärssystem. Vidare är du självgående, har en positiv attityd, trivs med att hugga i där det behövs och löser ev. problem som uppstår på vägen. Det är mycket meriterande om du har kunskaper inom hydraulik och fordonsel. Vi söker dig som har några års erfarenhet som kundmottagare inom fordonsindustrin. Har du arbetat på verkstad med tunga fordon tidigare är det meriterande då produktkunskap kommer att vara en nyckel för att lyckas i rollen.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som kundmottagare är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos JOAB. Efter 6 månader har kunden för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning. Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Eterni Sweden.
ÖVRIG INFORMATION
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Maria Edner på via 070-340 83 61 eller maria.edner@eterni.se.
Varmt välkommen med din ansökan!