OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INFORMATION OM UPPDRAGET: Academic Work rekrytering söker en kundmottagare för anställning hos MKB Fastighets AB.BESKRIVNING AV FÖRETAGET: Med över 22 000 lägenheter och 33 procent av hyresmarknaden är MKB Fastighets AB Malmös ledande bostadsbolag.MKB ägs av Malmö stad.MKB har, i kraft av sin storlek och sitt ägarförhållande, ett särskilt ansvar för bostadsmarknaden i Malmö.Bolaget arbetar för att stärka stadens attraktionskraft och utveckling genom en balanserad nyproduktion och ansvarsfull hyressättning.MKB:s målsättning är att bygga bra bostäder till rimliga priser, skapa socialt fungerande boendemiljöer och skapa mervärden för sina kunder.Stabilitet och trygghet ska känneteckna bolagets bostadsområden.MKB:s fastigheter förvaltas därför med en stark betoning på ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet.ARBETSUPPGIFTER: Som kundmottagare kommer du att arbeta med att ge service gentemot MKBs kunder, såväl interna som externa i form av växel, reception, kundtjänst och kundservice.I samband med en omorganisering av sin växelavdelning som nu kommer att gå mot mer kundtjänstliknande arbetssätt så söker MKB en ny medarbetare.Du kommer att jobba i ett team där du får ditt egna skrivbord med telefon och dator och du kommer att arbeta med telefonen som ditt viktigaste verktyg.Din arbetsplats kommer att vara på MKBs huvudkontor på Rosengård samt i Bobutiken vid Triangeln.DU KOMMER T.EX. ATT: -Ta emot inkommande samtal från bolagets kunder och hjälpa dem med deras ärenden -Koppla vidare kunder till rätt person eller ta emot meddelande -Ge service och ta emot kunder i receptionen -Skriva felanmälningar -Arbeta i Bobutiken med införsäljning av MKB:s koncept och tillval I tjänsten ingår även att hjälpa till med administrativa arbetsuppgifter såsom att beställa kontorsmaterial, posthantering och hantering av databasen.Förutom att jobba i receptionen/kundtjänsten kommer du även att arbeta två dagar i veckan i MKB:s Bobutik där du har rollen som värd/värdinna.I Bobutiken ansvarar du för visning av objekt, hjälper hyresgäster med tillval till sina lägenheter, svara på frågor etc.För att lyckas i tjänsten ska du ha ett stort intresse för och drivas av att jobba med service.VI SÖKER DIG SOM: -Har tidigare erfarenhet av reception, kundtjänst eller hotell & restaurang -Har tidigare erfarenhet av att jobba med telefonen som främsta verktyg -Har lätt för att samarbeta med andra och fungerar bra i team Det är meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska.Som person är du trygg och stabil.Då det under perioder kan vara många inkommande samtal så ska du under stressituationer kunna hålla dig kontrollerad och fokusera på rätt saker.Du har en förmåga att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter likväl som du accepterar olikheter och har lätt för att anpassa dig till olika sammanhang.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.Sök tjänsten via Academic Works hemsida www.academicwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank