Kundmottagare till Segeltorp

Kundmottagare till Segeltorp

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta en bilåterförsäljares viktigaste roll? Du blir i rollen som kundmottagare/servicerådgivare ansiktet utåt för bilåterförsäljarens verkstadsdel och du representerar företaget med ditt trevliga bemötande och din kunskap.

Arbetsuppgifter
Som kundmottagare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar, vägleda kunderna i vissa tekniska frågor i samråd med mekanikern samt ta betalt eller fakturera. Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail.

Din profil
Vi söker dig som har en bakgrund inom serviceområdet samt har en dokumenterad arbetslivserfarenhet av bilbranschen gärna som servicerådgivare/ kundmottagare. Alternativt har du jobbat med ett annat servicekrävande yrke och är övertygad om att detta är ditt drömjobb. Det är av absolut största vikt att du har känslan för att ge god service och ett riktigt bra kundbemötande.

Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Krav är att du innehar B-körkort. Mycket meriterande är om du har erfarenhet av något av bilbranschens datorsystem Automaster, Kobra, Tacdis eller WInassist. Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus.

Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt kunna vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Du är en person som brinner för att ge god service och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.

Som person är du social och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv attityd som lätt smittar lätt av sig till dina kollegor och säkerligen även till dina kunder. I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kundens dag. Du är lyhörd och anpassar dig efter varje människas personlighet och behov och du är en fena på att skapa en personlig relation med kunden. I detta urval kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Tillträde och ansökan
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag, där arbetspassen varierar mellan 7-16 samt 9-18. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Starfinder har kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag och rekryteringsföretag.

Frågor om tjänsten och processen besvaras av Catrin Fjellström, 0700744018. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2024

Liknande jobb


20 december 2024