OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 400 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.
Kundcentrets organisation och roll i verksamheten
Lulebos kundcenter ingår i marknadsavdelningen och består av totalt sju medarbetare som tillsammans arbetar med kundkontakter och administration under hela uthyrningsprocessen – från köplats/hyresgästförslag till färdigt och undertecknat hyreskontrakt - samt under hela den tid som hyresgästen bor hos Lulebo.
Kundmottagarnas arbetsuppgifter
Arbetet som kundmottagare innehåller många olika administrativa uppgifter och moment och som exempelvis nyckelutlämning, uppsägningar, evakueringar, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser. Kundcentret sköter också om utlåning av hyresgästlokaler och övernattningslägenheter, tar emot och svarar på frågor om det mesta som rör boendet, tar emot felanmälningar samt bistår Lulebos entreprenörer med nycklar och taggar för åtkomst till lägenheter och lokaler som behöver åtgärdas.
Målet för verksamheten är nöjda kunder
Via proaktiv kommunikation, hög tillgänglighet i olika kanaler, effektiv och korrekt handläggning av alla uthyrningsärenden och kontraktsfrågor och, inte minst, ett riktigt bra bemötande ska Lulebos kundcenter verka för att göra det enkelt och attraktivt att vara hyresgäst hos Lulebo.
Vi söker en välstrukturerad, kommunikativ och trevlig kundmottagare med känsla för kvalitet
En av våra kundmottagare ska byta jobb och vi söker därför en ny kollega till kundcenterteamet. Kundcenterfunktionen och dess verksamhet är ett lagarbete vars framgång beror på de individuella kundmottagarnas samarbetsförmåga och lagkänsla liksom på deras förmåga att bemöta, förstå och hjälpa de människor som är våra hyresgäster. I rekryteringsarbetet kommer därför stor vikt att läggas vid de sökandes personliga egenskaper.
Som kundmottagare i Lulebos kundcenter förväntar vi oss att du är en serviceminded och ansvarstagande representant för Lulebo och vår verksamhet. Du kan vara rätt person om du:
• har ett genuint kundfokus och vill leverera riktigt bra service.
• är kommunikativ, tydlig och strukturerad men också lyhörd och empatisk.
• i dina kontakter med hyresgästerna har en god förmåga att stanna upp och se människan, lyssna aktivt, svara på frågor, visa och berätta hur det fungerar samt erbjuda antingen konkret hjälp eller förmedling av kontakt med rätt person.
• är en skicklig administratör: välstrukturerad och effektiv, med känsla för kvalitet.
• är en utpräglad lagspelare som kan och vill samarbeta med andra för en fortsatt utveckling av vårt kundcenter och för att göra varje dag till den bästa.
Din bakgrund – utbildning och tidigare erfarenhet
Lulebo söker dig som har kunskap om och/eller några års dokumenterad erfarenhet av arbete med kundtjänst via telefon och e-post men även över disk, öga mot öga. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av kontraktsadministration inom fastighetsbranschen. Erfarenhet av arbete med hyresjuridik är meriterande.
Du kan vara utbildad inom kundtjänst/administration, ekonomi och/eller juridik, men du kan också ha erfarenhet från fastighetsförvaltning eller annat arbete och aktiviteter som kan anses likvärdigt.
• Fullgjord utbildning på gymnasienivå samt B-körkort är minimikrav för att vara aktuell som kandidat till tjänsten.
• Du behöver också ha god allmän datakunskap. Erfarenhet av arbete i Vitec eller motsvarande verksamhetssystem är meriterande.
• Det är också ett krav att du har förmåga att kommunicera obehindrat och uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Ansökan
Sista ansökningsdag för denna tjänst är den 11 juni 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Lovisa Rosén, HR-strateg på Lulebo via telefon 070-536 95 42 eller lovisa.rosen@byhart.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, och tjänster kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret nedan.
Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!