Kundmottagare till vårt kundcenter

Kundmottagare till vårt kundcenter

Arbetsbeskrivning

Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå.

Lulebo är inne på en spännande utvecklingsresa och kommer dom närmsta åren behöva anställa både fler personer och komplettera med nya tjänster. Sedan 2023 har Lulebo växt från 50 till över 80 anställda och vår tillväxtresa har bara börjat utifrån den utvecklingsfas som Luleå och närområdet är inne i. För att stödja vår framtida strategi planerar vi att intensifiera byggandet av nya bostäder under de kommande åren. Detta initiativ syftar till att möta den växande efterfrågan och främja Luleås utveckling.

Vi har idag ca 7 750 hyreslägenheter (och ett uppdrag att bygga fler), varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också cirka 180 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av drygt 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.

Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!

Kundcentrets organisation och roll i verksamheten

Lulebos kundcenter ingår i marknadsavdelningen och består av totalt tolv medarbetare som tillsammans arbetar med kundkontakter och administration under hela uthyrningsprocessen – från köplats/hyresgästförslag till färdigt och undertecknat hyreskontrakt - samt under hela den tid som hyresgästen bor hos Lulebo.

Kundmottagarnas arbetsuppgifter
Arbetet som kundmottagare innehåller många olika administrativa uppgifter och moment och som exempelvis

• Nyckelutlämning
• Uppsägningar
• Evakueringar
• Lägenhetsbyten
• Andrahandsuthyrning
• Överlåtelser

Kundcentret sköter också om utlåning av hyresgästlokaler och övernattningslägenheter, tar emot och svarar på frågor om det mesta som rör boendet, tar emot felanmälningar samt bistår Lulebos entreprenörer med nycklar och taggar för åtkomst till lägenheter och lokaler som behöver åtgärdas.

Målet för verksamheten är nöjda kunder

Via proaktiv kommunikation, hög tillgänglighet i olika kanaler, effektiv och korrekt handläggning av alla uthyrningsärenden och kontraktsfrågor och, inte minst, ett riktigt bra bemötande ska Lulebos kundcenter verka för att göra det enkelt och attraktivt att vara hyresgäst hos Lulebo.

Vi söker en välstrukturerad, kommunikativ och serviceinriktad kundmottagare med känsla för kvalitet

Vi söker nu sommarvikarier till kundcenterteamet. Kundcenterfunktionen och dess verksamhet är ett lagarbete vars framgång beror på de individuella kundmottagarnas samarbetsförmåga och lagkänsla liksom på deras förmåga att bemöta, förstå och hjälpa de människor som är våra hyresgäster. I rekryteringsarbetet kommer därför stor vikt att läggas vid de sökandes personliga egenskaper.

Som kundmottagare i Lulebos kundcenter förväntar vi oss att du är en serviceminded och ansvarstagande representant för Lulebo och vår verksamhet. Du kan vara rätt person om du:

• har ett genuint kundfokus och vill leverera riktigt bra service
• är kommunikativ, tydlig och strukturerad men också lyhörd och empatisk
• i dina kontakter med hyresgästerna har en god förmåga att stanna upp och se människan, lyssna aktivt, svara på frågor, visa och berätta hur det fungerar samt erbjuda antingen konkret hjälp eller förmedling av kontakt med rätt person
• är en skicklig administratör: välstrukturerad och effektiv, med känsla för kvalitet
• är en utpräglad lagspelare som kan och vill samarbeta med andra för en fortsatt utveckling av vårt kundcenter och för att göra varje dag till den bästa

Din bakgrund – utbildning och tidigare erfarenhet
Lulebo söker dig som är intresserad och vill arbeta i ett serviceyrke, där du kommer att arbeta i kundtjänst via telefon och e-post, administration samt även över disk, öga mot öga. Tidigare kunskaper och erfarenheter av kundtjänst eller administration är meriterande.

• Du behöver ha god allmän datakunskap
• Det är ett krav att du har förmåga att kommunicera obehindrat och uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Ansökan

Tjänsten avser ett vikariat under perioden 1 september 2024 till 12 juni 2025.

Urval och intervjuer kommer att ske efter ansökningstidens utgång. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret på vår hemsida.

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Madelene Hansson, HR-chef, via telefon 0920 - 23 67 54 eller madelene.hansson@lulebo.se.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Lulebo har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster eller liknande tjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lulebo AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 4 augusti 2024

Postadress

Köpmangatan 27
LULEÅ, 97233

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024