Kundmottagare till växande företag

Kundmottagare till växande företag

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Är du en person som gillar att ha många bollar i luften och har arbetat med administration tidigare? Vill du dessutom vara en viktig spelare i en växande organisation? Då kan tjänsten som kundmottagare vara rätt tjänst för dig!

Vi på Seafrigo söker nu en kundmottagare för att starta upp ett nytt team i Åstorp. Vi arbetar med tredje part logistik. Vi finns i Helsingborg idag och befinner oss i uppstarten av verksamheten i Åstorp. I tjänsten ansvarar du tillsammans med dina kollegor för det vi kallar kontrollrummet, en länk mellan produktion, kunder och transportörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att kretsa kring:

• Ta emot chaufförer.
• Serva kunder per telefon och email.
• Hantering av transaktioner.

Tjänsten passar dig som trivs i en mångsidig roll där arbetet kan pendla i stressnivå. Det är därför viktigt att du som person kan hantera många bollar i luften och inte är rädd för att fatta snabba beslut.


Krav på person
Vi söker dig som brinner för att arbeta med administrationsarbete och kundkontakt. Du ska trivas med att arbeta i ett varierande tempo som kan upplevas intensivt i perioder. Då majoriteten av kommunikation sker på svenska ska du kunna kommunicera obehindrat i såväl tal som skrift. Det förekommer även en del kommunikation på engelska. Vi ser erfarenhet från arbete med logistik samt arbete i affärssystemet Ongoing som meriterande.

Vidare ska du känna igen dig på nedanstående punkter:

• Du är handlingskraftig
• Du är lugn och trygg som person
• Du har god kommunikationsförmåga

Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilken idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Kundmottagare.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 7 – 16 eller 9 - 18
Plats: Helsingborg/Åstorp

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Karolina Björkander Christensen på 073-353 75 39. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


Företagspresentation
Seafrigo är ett franskt bolag i grunden som startades 2017. Företaget har sin verksamhet i Helsingborg men i takt som företaget har expanderat ska det startas upp en verksamhet i Åstorp. Seafrigo arbetar med tredje part logistik där lagring och hantering av frysmat är deras fokusområde. Företaget arbetar med svenska och utländska livsmedelskunder för att leverera till den nordiska marknaden. Deras företagsanda är att det ska vara rent och snyggt på jobbet.

Sökord: kundmottagare, logistik, kundsupport

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024