OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SL Kundtjänst AB söker medarbetare SL Kundtjänst ägs av SL och trafikutövarna av SL-trafiken i Stockholm.Huvuduppgift är att för ägarnas räkning enkelt, samordnat och med hög kompetens ge information till och hantera synpunkter från resenärer i Stockholms län om SL-trafiken, för en utveckling av kollektivtrafiken.Verksamheten som har en årsomsättning på drygt 50 mkr drivs i aktiebolagsform sedan 2002.Vi har vårt kontor vid Hornstull.Kundmottagare (vikariat fr.o.m.18 april och längst t.o.m. 3 september 2006) Vi tillsätter nu ett antal vikarier på SL Kundtjänst där du i första hand ska handlägga ersättningskrav från resenärer som valt att utnyttja vår resegaranti.Under våren och sommaren kommer du även att internutbildas för att bland annat handlägga skriftligt inkomna synpunkter.Arbetstiden är heltid enligt kollektivavtal 38 timmar och 15 minuter per vecka exkluderande rast, förlagd mellan 06.55 - 21.15, mån-söndag.Arbetsuppgifterna kräver att du har god datorvana och är noggrann.Du skall också ha förmåga att hantera stora mängder information av skilda slag.Du ska ha lätt för att kommunicera och vara flexibel.Du skall kunna uttrycka dig tydligt på svenska i skrift och tal.Kvalifikationer: - Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning - Tidigare tjänstgöring som kundmottagare är meriterande - Erfarenhet av att arbeta med synpunktstelefon är meriterande - Datakörkort start är meriterande - Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Ytterligare information om tjänsten lämnas av gruppchef, SL Kundtjänst, tel.Fackliga representanter är Anneli Öqvist (SKTF), tel.