OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.
Är du en person med intresse för tunga maskiner och fordon? Tycker du om att få ta egna initiativ och ha möjlighet att forma din egen roll? Söker du en arbetsplats där chansen ges att utvecklas och ha nära kontakt med kollegor såväl som kunder? Då kan du vara personen vi söker till rollen som kundmottagare/Reservdelsansvarig hos oss i Karlstad!
I den här rollen är du ansiktet ut mot kund, hjälper dessa att hitta och beställa rätt reservdelar såväl som du stöttar servicetekniker i att lägga beställningar på delar. Du ansvarar också för uppgifter som godshantering, inköp, returer och fakturering. Låter detta som något för dig?
Vi erbjuder:
* En möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken
* En arbetsmiljö där man kan medverka till utveckling och förbättring
* En riktigt bra gemenskap
* Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor
Din bakgrund och profil:
Vi söker dig som är drivande och tar initiativ. Du behöver vara en god administratör, kunna arbeta strukturerat och självgående. Att självständigt kunna prioritera och fatta beslut i farten är en självklarhet. I arbetet har du även mycket kontakt med våra kunder vilket kräver att du är serviceinriktad och bra på att kommunicera.
Det är meriterande om du har erfarenhet kring entreprenadmaskiner. Du behöver även ha goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt då vi dagligen kommunicerar på båda språken.
Dina främsta ansvarsområden:
* Fakturering
* Inköp/Beställningar
* Kundmottagning och kundservice
* Hantering av arbetsorder
* Returer
* Godshantering
Placering: Karlstad
Arbetstider: 06.30-15.30
Din ansökan: Vill du veta mer om tjänsten, företaget eller rekryteringsprocessen ringer du till: Ulrika Goodholm, 0730-810600
Intresserad? Vi tillämpar löpande urval och uppmuntrar dig att söka så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.