Kundmottagare/Servicerådgivare

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) skall svara för Göteborgs Stads sammantagna behov av miljö­smarta fordon, maskiner och varutransporter samt framtidens innovativa lösningar inom området. Detta ska göras genom operationell eller finansiell leasing. Vi ska också svara för stadens behov av leasing av lös egendom genom att erbjuda enkla, begripliga och kostnadseffektiva leasingavtal inom finansiell leasing. Bolaget ska dessutom stödja stadens förvaltningar och bolag vid avyttring av anläggningstillgångar.

GSL består av totalt fyra affärsenheter med 80 medarbetare som totalt omsätter närmare 800 mkr. Vi bidrar till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverkar stadens verksamheter till att göra miljökloka val gällande leasing och varutransporter. Vi har just nu ett av Sveriges mest spännande miljöuppdrag, att göra stadens fordonsflotta fossilfri senast 2023.

ARBETSUPPGIFTER
Som Kundmottagare/Servicerådgivare hos oss på Göteborgs Stads Leasing AB är ditt primära uppdrag att få våra kunder att känna sig väl bemötta i samband med sitt verkstadsbesök. Du har all kontakt med verkstadens kunder och är ansiktet utåt. Våra kunder kommer du i kontakt med både via kundmottagningen och via telefon. Du erbjuder kunderna rådgivning och bokar in fordonen för reparationer och servicearbeten. Under reparationstillfället håller du kontinuerlig kontakt med kunden under hela processen, säkerställer att korrekt arbete blir utfört och att kunden är införstådd med eventuella kostnader och arbetsutföranden.

Du är en viktig kugge i maskineriet som genom ditt engagemang och lösningsorientering arbetar för att optimera verkstadens drift och produktivitet.

I arbetet ingår bland annat:
• Arbeta proaktivt med kunderna och boka in service och besiktningar
• Svara på inkommande samtal och assistera kunden i deras ärende
• Ge servicerådgivning över disk och telefon i enklare tekniska frågor
• Hantera fakturering, kortbetalningar och garantihandläggning
• Bevaka att mottagna fordon blir klara under överenskommen tid

Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av Göteborg stads med goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar Engagemang, Tillit och Tillsammans. Du blir en del av ett sammansvetsat gäng som har högt i tak och roligt på jobbet!



KVALIFIKATIONER
Vi behöver en Kundmottagare/Servicerådgivare som har kunskap och stort intresse för bilar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från service och försäljningsinriktade yrken där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund. Dokumenterad erfarenhet som Kundmottagare/Servicerådgivare från bilbranschen anses som meriterande. Ett krav är vana att arbeta med telefon och dator som arbetsredskap.

Din personlighet värderas också högt då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar.

Du måste behärska svenska språket i tal och skrift.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024