OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Autoexperten är en rikstäckande butiks- och bilverkstadskedja och är en ledande aktör på den svenska fordonsmarknaden med cirka 54 butiker och 360 anslutna verkstäder och mer än 4.
500 företagskunder. På Autoexperten jobbar vi långsiktigt för att få bilar att leva längre genom att underhålla, serva och reparera. Vi har dessutom en trygghet och styrka med KG Knutsson AB i ryggen, ett familjeägt bolag som har drygt 950 medarbetare och en omsättning på ca 4 miljarder kronor. Läs mer om oss på www.autoexperten.se / www.kgk.se eller på våra sociala medier.
Vi söker nu förstärkning till vårt team på Ödeshögs Bilverkstad. Trivs du med ett högt tempo och brinner för kundkontakt samt vill utvecklas i en ledande befattning så har vi jobbet till dig.
Arbetsuppgifter
Som kundmottagare / Verkstadschef har du kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda.
Du ansvarar för planering av våra dagliga bokningar, optimerar arbetet och coachar teamet till bra resultat, utveckling av arbetsmetoder och god stämning.
Kvalifikationer
Du är stark på administrativa uppgifter, planering och logistik. Branscherfarenhet är ett önskemål men ej ett krav för denna tjänst. Erfarenhet som ledare med personalansvar är meriterande. Branschen genomgår just nu stor förändring med nya tekniska hjälpmedel och smarta system. Vi söker därför dig som har lätt att lära, ser och utvecklar nya lösningar för att driva vår verksamhet. du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Du är i en fas i karriären där du vill ta nästa kliv i en ledande befattning för ett litet team på 4 personer. Du är hungrig på att få teamet att fungera och på sikt växa. Vi lägger stor vikt på personlighet och social kompetens som har kul på jobbet. Intresse för bilar är meriterande men vi prioriterar dina sociala egenskaper högre än teknisk kunnande. Du är noggrann och ansvarstagande som trivs med att jobba självständigt, men samtidigt en bra lagspelare som ställer upp för sina medarbetare. Du brinner för att ge bästa möjliga service och drivs av att skapa resultat. Du är flexibel och ödmjuk samt tycker om att jobba i ett högt tempo. Har en god förmåga att prioritera vad som behövs göras och är duktig på att hantera många olika ramar samtidigt.
Erbjudande
Vi erbjuder en trevlig, prestigelös arbetsplats. Hos oss är du inte bara en medarbetare utan en ambassadör för vårt varumärke. Du anställs på heltid enligt överenskommelse med 6 månaders provanställning. Kollektivavtal finns.
Vi behandlar ansökningarna löpande, tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Frågor kring tjänsten kan ställas till maria@koncepthr.se eller 0761-38 81 55.