Kundnära Bid Manager

Kundnära Bid Manager

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
I rollen som Bid Manager kommer du att jobba på vår Sälj- och Marknadsavdelning men i nära samarbete med externa kontakter som kunder och partners men även internt med utveckling och leverans. Du ansvarar för att hitta nya affärer genom att bevaka offentliga upphandlingar som passar Camanio, genomföra kundpresentationer, workshops samt för att lämna anbud till offentlig och privat sektor.

Om verksamheten
Camanio's vision är att erbjuda välfärdsteknologi och en bättre livskvalitet till individer och samtidigt öka omsorgskvaliteten och göra omsorgen mer effektiv. Vi är ett företag med entreprenörsanda som känner stolthet i att göra människor vardag lite bättre med ett och samma mål: smarta lösningar för digital vård och omsorg i hemmet. Om vi får andra att må bra, då mår vi också bra. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm där vi sitter i ljusa och luftiga lokaler i Henriksdal, några få minuter från Slussen.


Mer om tjänsten
Rollen innefattar många utmaningar där du behöver vara resultatinriktad och uthållig för att utifrån upphandlingsunderlag identifiera bästa möjliga värde för kund i kombination med bästa möjliga lösning. Tjänsten kommer att innebära ett högt tempo med mycket kontakter både inom och utom den egna organisationen. Du behöver därför ha hög social kompetens och inge förtroende. Då stor del av arbetsuppgifterna innefattar anbudslämnande så behöver du även gilla administrativt och strategiskt arbete.

Rollen kräver självständighet samtidigt som det finns stora möjligheter för dig att själv påverka arbetsprocesser, anbudslämning samt övriga arbetssätt inom företaget. Du kommer att arbeta med försäljningsteamet likväl som produktägare för att ge din input till försäljningsprognoser samt produktens roadmap. Eftersom Camanio befinner sig i en tillväxtfas är det möjligt att påverka hur rollen ska utformas i form av sekundära arbetsuppgifter i kombination med upphandlingsarbetet.

Din profil
Vi söker en affärsorienterad & analytisk person som älskar att jobba med anbud & upphandlingar. Du trivs med att jobba i team och sätter laget före jaget. Vi erbjuder rätt person möjligheten att utgå från hemmakontor. Det spelar ingen roll vart i Sverige du har din bas men du bör vara beredd på att träffa övriga teamet i Stockholm en gång i månaden.

För att lyckas i rollen behöver du ha:

• Mycket goda kunskaper att formulera dig i tal och skrift på svenska.
• Erfarenhet av anbudslämning till offentlig sektor.
• Grundläggande kunskap inom LOU.
• Erfarenhet av projektledning.

Extra meriterande är om du även har:

• Erfarenhet av anbudslämning inom trygghetslarm.
• Kontaktnät inom kommuner i Sverige.
• Erfarenhet av försäljning.
• Kunskaper om välfärdsteknik och dess användare.



Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se & Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juli 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024