Kundndsupport telekombranschen TPL, Ljungby

Kundndsupport telekombranschen TPL, Ljungby

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vårt team? En av våra två kundsupportrar inom detta uppdrag har valt att gå vidare, vi söker därför nu en ersättare.

Bli en del av vårt team
PostNord TPL ansvarar för tredjepartslogistiken inom PostNord Sverige. Vi är marknadsledande inom tredjepartslogistik och har verksamhet på sex orter i Sverige; Stockholm, Norrköping, Göteborg, Ljungby, Jönköping och Helsingborg. Våra kundsegment är dagligvaror, alkoholhaltiga drycker, bygg och trädgård, läkemedel och hygien, konfektion, elektronik, TV och telekom. Vi erbjuder även kompletta logistiklösningar för e-handeln.

Du har vad som krävs
Vi söker dig som har förståelse för kundens behov, en vilja att utvecklas inom administration och kundsupport. Du har kunskap om eller vilja att utvecklas inom administration av hårdvaru-service. Du förstår kundernas perspektiv i hela hårdvaru-serviceprocessen. Du är lösningsorienterad och kan självständigt driva förändringar/förbättringar med kundens behov i fokus. Du kommer ansvara för det dagliga arbetet, löpande hålla dig uppdaterad rörande processer och flöden, på egen hand kunna prioritera rätt order först. Du äger och utreder dina ärenden från början till slut med kundens bästa i fokus. Du ska hålla kunden informerad om problem som påverkar kunden, tex störningar i logistikflöden. Du kommer arbeta med flera olika kontaktytor. Du kommer att arbeta som en länk mellan serviceverkstad, butik, leverantörer samt kunden.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Grundläggande tekniskt intresse är en fördel samt grundläggande kunskaper i Excel.

Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com

Ansök
Vill du veta mer om jobbet så kontakta Per Pettersson på telefon 070-2585418.

Vi ser fram emot din ansökan!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


4 oktober 2024

Kundtjänst (Chatt/Mejl) - Säsong

Kundtjänst (Chatt/Mejl) - Säsong

30 september 2024