Kundombud - proaktivt med förbättrande åtgärder

Arbetsbeskrivning

Du blir en del av: Reklamationsenheten Kundombudsgruppen (som ingår i Telenors Kundtjänst och Kundservice) ansvarar för Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnets kund- och reklamationsärenden som eskaleras från site, myndigheter och andra etablerade kanaler.Utöver det arbetar kundombuden proaktivt för att minimera inflödet av ärenden genom att säkra ett kvalitativt arbetssätt mot våra kunder.Du får:Vill du påverka hur Telenor arbetar för att säkra en god kvalite mot våra kunder?Kan du bidra till att ta fram förslag för att förebygga framtida problem och driva dessa i organisationen?Hos oss får du stor möjlighet till proaktivt arbete samt möjlighet att lyfta nya ideer och/eller förbättringsåtgärder i organisationen.Det betyder att en viktig del i ditt arbete blir att driva igenom vissa förändringar.Du kommer ansvara för att ta fram underlag inför pressärenden, hantera anmälningar hos Allmänna Reklamationsnämnden samt representera bolaget när Telenor bemöter kritik i sociala medier.I rollen får du förtroende att föra kundens talan gentemot ledningsgrupper och andra affärsområden inom organisationen.Som spindeln i nätet mellan avdelningar och affärsområden kommer du bland annat löpande och proaktivt följa upp och analysera anledningar till att missnöje uppstår hos våra kunder.Utifrån analys av inkomna ärenden ska du sedan säkerställa och förbättra våra processer, system och kompetenser.Du kan:[ .Du har grundläggande kompetens inom konsumenträtt .Du kan skriva juridiska texter för svar gentemot ARN och andra eventuella externa parter .Du har dokumenterad erfarenhet med mycket god vana att bemöta och hantera slutkunder .Du har fallenhet för att föra lösningsfokuserade samtal .Du har mycket god och pedagogisk förmåga för att förklara problem och lösningar såväl internt som externt .Det är meriterande om du har erfarenhet från Telekombranschen .Det är även meriterande om du har en akademisk examen Du är: För att axla rollen är du problemlösningsorienterad med god prioriteringsförmåga och sociala färdigheter.I din mycket flexibla roll måste du också vara självständig, samarbetsvillig och lyhörd.Du ska med stor drivkraft förbättra interna rutiner och processer för att målmedvetet driva ned antalet kundklagomål.Här är det mycket viktigt att du kan arbeta proaktivt och ta eget ansvar för de problem som uppstår.Självklart är du välstrukturerad, engagerad och starkt kundfokuserad och sätter alltid kunden i första rum.För att trivas hos oss är du också affärsmässig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Sist men inte minst är du noggrann, pedagogisk, analytisk, prestigelös och administrativt lagd.För din skull är det också bra om du är tekniskt intresserad med en god förståelse för tjänster och produkter inom branschen.För att Telenor ska kunna utvecklas i samma höga takt är det också viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra: Be inspiring, Keep promises, Be respectful och Make it easy.Anställningsform: Tillsvidare.Placeringsort: Stockholm.Sök tjänsten via länken nedan.Välkommen med din ansökan!Sista ansökningsdag:[senast den 1 augusti 2010.Följ oss gärna genom att bli ett fan på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors

Elin Johansson

Johan Wall

Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons

Recruiter Name

Daniel Stenberg
+46730570580

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telenor Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 juli 2010
  • Ansök senast: 1 augusti 2010

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

None
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024