OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Jobbeskrivning
Vill du arbeta med många olika juridiska områden i en organisation som aktivt arbetar med att skapa framtidens smarta energisamhälle? Då har vi på Vattenfall just nu en möjlighet för dig!
Arbetsbeskrivning
Vattenfalls Kundombudsman har en tvådelad funktion; tillsammans med Vattenfalls kundorganisation ska Kundombudsmannen utveckla rutiner och policys av våra kunder som är rättsligt korrekta och rimliga ur ett kundperspektiv. I uppdraget ingår också att utforma och löpande granska avtalsvillkor och andra avtalsrelaterade handlingar. Kundombudsmannen ska också erbjuda kunder en opartisk prövning av enskilda ärenden såsom sista instans i företaget. Teamet består av en chef och två medarbetare. Kundombudsmannen är en enhet inom Vattenfall Legal.
Kundombudsmannen ska aktivt verka för att förbättra Vattenfalls relationer med våra kunder och i det stödja företagets förtroendeskapande arbete. Kundombudsmannen ska vara självständig och opartisk och besitter rätt att besluta om ändringar i ärenden som anmälts för prövning.
Som Kundombudsman ingår att utbilda verksamheten i konsumenträttslig lagstiftning. Du kommer att ha direktkontakt med våra kunder, både konsumenter och företag. Utredning av ärenden innebär också mycket kontakter med olika berörda Vattenfallenheter och externa konsumentföreträdare. I uppgifterna ingår bland annat att självständigt utreda och göra bedömningar av tvistiga ärenden.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har en juristexamen och som har arbetat i något eller några år. Du bör också ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt att utföra djupgående utredningar. Du ska vara en god stilist och ha erfarenhet av utredningsarbete. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från kundrelaterat arbete samt om du har erfarenhet från energibranschen.
Som person söker vi efter dig som har god samarbetsförmåga då du kommer bli en del av ett tight team. För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd vid bemötandet av kundernas behov samt alltid hålla kunden i fokus. Vi ser det som viktigt att du har hög integritet, är drivande och att du inte är rädd för att behöva fatta beslut som ibland kan gå emot tidigare bedömningar. I rollen kommer du behöva anpassa din kommunikation efter mottagare, därför värderar vi dina kommunikativa förmågor högt.
Ytterligare information
Övrig information
För frågor gällande tjänsten kontakta Rekryterande chef: Ulrika Stoltz, telefon 076-787 77 28. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Rekryterare: Kajsa Loman, telefon 070-285 33 64.
Fackliga representanter för denna tjänst är Christer Gustafsson, Ledarna, Michelle von Gyllenpalm, Akademikerna, Jens Morell, Unionen, Juha Siipilehto, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Placeringsort: Solna, Stockholm.
Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Sista ansökningsdatum är: 2 februari. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum.
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här: https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ersattning-formaner/
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.