Kundorderadministratör till internationellt bolag i Mölnlycke!

Kundorderadministratör till internationellt bolag i Mölnlycke!

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av ett fantastiskt team med goda utvecklingsmöjligheter? Vår kund genomgår just nu en omställningsresa och söker nästa stjärna inom kundorderadministratör. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Customer order Fulfillment Specialist kommer du att tillhöra avdelningen som hanterar dagligen inkommande beställningar av reservdelar och förbrukningsvaror. Rollen kräver samarbete med flera andra avdelningar såsom sourcing för spårning av inkommande varor, logistik för plockning och pack samt serviceteamet för uppdatering av orderstatus.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:
• Hantera och övervaka leveranser samt kontinuerligt ge interna som externa kunder information om orderstatus
• Fakturering och administrera kreditnotor
• Samarbeta med inköp gällande restbeställda varor, förseningar och släppsändningar från leverantörer till kunder
• Hantera nödvändiga åtgärder för att lösa problem eller avvisa begäran i linje med internationella handelsregler och dokumentkrav
• Övrig order-, varu- och logistikadministration

Vem söker vi?
Vi söker främst dig med eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vidare har du tidigare arbetserfarenhet från en liknande roll i minst tre år. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemen Jeeves, Oracle och SalesForce Service Max.

Vidare ser vi gärna att du besitter goda kommunikationskunskaper och kan arbeta självständigt med en positiv inställning. Trots det självständiga arbetet är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är en teamspelare då du kommer ha mycket kontakt inom företaget. Du har en stark problemlösningsförmåga, är hjälpsam och gillar att ta initiativ.

Information

Placeringsort: Göteborg, Mölnlycke
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Uppdragslängd: Omgående - 30/4 2023, med mycket god chans till förlängning för rätt person
Anställningsform: Visstidsanställning

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

27 december 2024

21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024