Kundorienterad Delivery Specialist

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Vi söker nu Delivery Specialist som för kunds räkning ska arbeta hos en av Sveriges största teleoperatör. Du kommer arbeta i ett projektteam inom Delivery/nätplanering där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att optimera, supportera, driva och förbättra kundupplevelsen. Du är den initiala kontakten med externa parter där du supporterar frågor som varierar i såväl omfattning som komplexitet. Dina ärenden kan komma att handla om ändring av entreprenörens nätlösning, betalningsunderlag och leveranstider som du vidare projektleder i samverkan med de interna projektteamen. Ditt primära fokusområde är att arbeta för att driva och hitta bra lösningar som bidrar till nöjdare kunder. Som Delivery Specialist ser du till att skapa den expertis och bredd inom ditt område för att dina ärenden ska levereras inom såväl tid som med kvalitet. Denna tjänst passar dig som trivs i en drivande, koordinerande roll med stort eget ansvar och flera utvecklingsmöjligheter. Här ges chansen till att vara med på en spännande utvecklingsresa på en ny enhet i en värdegrundsstyrd organisation som präglas av en öppenhet av prestigelösa och kompetenta teknikkonsulter. Du kommer få möjlighet att arbeta på ett uppdrag där bl.a. bolagets ambitioner är att leverera den bästa nätupplevelsen och samtidigt ha de mest lojala, nöjda kunderna inom Telekombranschen.

Arbetsuppgifter

Tjänsten som Delivery Specialist innebär daglig kontakt med kunder, underentreprenörer, nätplanerare/arkitekter och övriga parter. Du nätverkar och arbetar proaktivt med feedback från kunder för att initiera samt förbättra kvaliteten på produkter, tjänster och interna processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:





·   Ta emot, hantera och förbereda arbetsorders som inkommer från kundens system

·   Efter behov och i samarbete med teamets kompetenser säkerställa att det tas fram en ny nätlösning för den specifika leveransen

·   Säkerställa kvaliteten och svara på ingående frågor kring leveransärenden där du strävar efter att kunden alltid ska känna sig uppdaterad på leveransen.

·   Modernisera, optimera och proaktivt arbeta för en bättre samt effektivare kundupplevelse

·   Driva kontinuerliga förbättringar





Om företaget

Vinnergi är den nya generationens teknikkonsulter som gör vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Tillsammans med sina kunder utvecklar de hållbar samhällsinfrastruktur inom telecom, fiber, IT, elkraft och fastighetsteknik. Med Vinnergi som samarbetspartner får man en trygg partner som kan, förstår och älskar hur teknik och digitaliseringen kan öka affären. Finns på 24 orter i Sverige och kombinerar sina fyra affärsområden i lönsamma helhetskoncept som integreras med kundernas behov. De kallas Communicate, Power, Living och Rail. Vinnergi är en värdegrundstyrd organisation som formar sin kultur utefter dessa fyra bokstäver H. E. R. O

Happy-Kulturen drivs av glädje. Den är en självklar del av deras DNA. Man ska trivas och må bra på jobbet!

Explore- komplexa affärproblem man stöter på löser man med nya tankesätt. Här vågar man vara nytänkande och snabbrörliga för att hitta nya vägar framåt.

Ready- En pålitlig teknikkonsult som alltid håller vad man lovar. Här tar man medarbetare ansvar hela vägen genom projekten och har superkoll på kundens utmaningar.

Open-Här har vi en coachande kultur där vi slopat toppstyrda hierarkier och litar på att våra medarbetare tar sitt ansvar. Alla är respekterade, värdefulla och en del av teamet.

Vi söker dig som

För att passa in i rollen som Delivery Specialist söker vi dig som:

·   Har en avslutad gymnasieutbildning

·   Har en analytisk förmåga och skapar förståelse för nästa steg i processflödet

·   Är snabb på att sätta dig in i olika ärenden

·   Har en god dator- och systemvana i Officepaketet (Excel och Powerpoint) med en vana att röra dig i olika IT miljöer.

·   Talar och skriver obehindrat på svenska, och har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av en liknande optimerad roll, flöde eller process. Till en fördel har du ett tekniskt intresse med en bakgrund inom kundtjänst/kundservice inom infrastruktur eller telekombranschen. För att passa in i rollen som Delivery Specialist ser vi att du är en engagerad person med ett starkt kundfokus och ett förändringsbenäget driv där du tar egna initiativ samt levererar nya lösningar. Du är en kommunikativ teamspelare som har en vilja av att hjälpa andra. Ditt arbetssätt präglas av en noggrannhet och struktur med att kunna dokumentera på ett korrekt sätt. Vidare trivs du i ett varierat arbetstempo med många kontakter. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt på personlig lämplighet.

Om oss

Tech Talents är ett dotterbolag till Vinnergi AB och ingår i en större koncern. Huvudägare är Sobro AB, en engagerad och långsiktig ägarpartner. Genom affärsglädje, fokus på företagskultur och medarbetare samt tydliga

målsättningar är de med och bygger våra lönsamma företag med god tillväxt och bestående värden. Läs gärna mer om oss här! 

Vårt erbjudande till dig som anställd:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Tech Talents och arbeta på ett längre uppdrag som konsult hos vår kund.





Tech Talents tror på att det är genom människor som vi kan göra skillnad. Genom att låta individer få utrymmet att utvecklas kommer vi kunna forma ett bolag där vi trivs och gemensamt utvecklar. Vi tror på att ha roligt tillsammans och att utmana i nya tankebanor på konsultmarknaden –” en god teknisk utbildning ska löna sig.” 

Startdatum: Omgående, enligt överenskommelseOmfattning: HeltidPlats: Göteborg

Övrig information: Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig konsultchef Lina Beaman, lina.beaman@techtalents.se



Låter detta som tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024