OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här har du chansen att få en inblick i hur infrastrukturen, arbetsmiljön och säkerheten på en av Umeås största arbetsplatser fungerar. Du kommer att vara verksamhetens fastighetscontrollers högra hand och även ha eget ansvar för ditt arbete. Därför söker vi dig som har några års erfarenhet av ekonomi. Vidare du har ett arbetssätt där service är ledordet.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en ekonom som skall arbeta 80%. Vår kund är en statlig verksamhet och är en av Umeås största arbetsgivare. Här arbetar exempelvis lärare, lokalvårdare, restaurangpersonal, administratörer, ekonomer och inom personer IT- och personalområdet. Du kommer att vara på avdelningen för infrastruktur, lokalförsörjning och miljö. Här arbetar ca 20 personer med allt från projektering, samordning och lokalplanering.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund, med goda chanser till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonom kommer du att arbeta med inventering- och flytt av anläggningstillgångar, kontering av fakturor, hantering av intern- och externhyra samt fakturering. Du kommer att introduceras i arbetet av en controller på plats och under din första vecka, därefter finns det personer som stöd vid eventuella frågor. Här kommer du att arbeta både självständigt och i grupp.
Du kommer till exempel att:
-Registrera avtal
-Expediera och diarieföra avtal
-Utföra årliga avstämningar
VI SÖKER DIG SOM
Är högskoleutbildad ekonom gärna med inriktning redovisning eller likvärdig utbildning inom yrkeshögskola. Du kan även vara utbildad gymnasieekonom med flerårig arbetslivserfarenhet av ekonomi. Vidare har du erfarenhet av arbetsuppgifter såsom fakturering, kontering och bokföring.
Efterfrågade specifika kompetenser:
-Du har tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
- Goda datakunskaper och goda kunskaper i Officepaketet
-Goda kunskaper i ekonomisystem och kännedom om lönesystem
Det är meriterande om du har arbetat i Raindance tidigare.
Som person är du noggrann och har god struktur i ditt arbete. Du vet vilka arbetsuppgifter som skall prioriteras och du lägger självständigt upp din dag. Här kommer du även att arbeta i grupp därför är du lyhörd och har inställningen att ta arbetsuppgifter med prestigelöshet och positivism.
Vidare har du har goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift, eftersom du kommer att arbeta i grupp och kommer att kommunicera med interna såväl externa aktörer i både tal och skrift. För att lyckas i rollen har du ett kundorienterat arbetssätt då du kommer att ha kontakt med hyresgäster och besvara deras frågor med god återkoppling.
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail ume01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.
START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 3 månader med goda chanser till förlängning
UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider
PLATS: Umeå
URVAL: Sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson