OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation!
Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 120 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
VI SÖKER EN KUNDORIENTERAD FASTIGHETSEKONOM TILL VÄXJÖ
Allt fler efterfrågar våra ekonomitjänster. Vi söker därför en ekonom med fokus på redovisning och rådgivning till vårt team i Växjö. Du får självständigt kundansvar rörande bostadsrättsföreningarnas budget, bokslut, lånehantering samt kalkylering.
I tjänsten ingår kontinuerlig kontakt med kundernas företrädare samt att genomföra kurser och utbildningar för bostadsrättsföreningarnas styrelseledamöter.
Du kommer också ha uppdrag som HSB ledamot i en eller ett par HSB Bostadsrättsföreningar.
Kvalifikationer:
Detta kan vara rätt utmaning för dig om du har;
- Civilekonom med inriktning mot fastighetsekonomi, redovisning eller motsvarande.
- 2-5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet, gärna med erfarenhet av komplett budget- och bokslutsarbete.
- God pedagogisk förmåga, vi tror att du har fallenhet och vana att lämna ekonomisk rådgivning på ett positivt sätt.
- Ett självständigt driv och förmåga att ta initiativ och lösa problem samtidigt som du sätter kunden i fokus
- Körkort B
Egenskaper:
För dig är det självklart att vårda det viktigaste vi har – våra kunder! Vi söker dig som är trygg i dig själv men samtidigt utåtriktad, affärsmässig och aktiv i din rådgivande roll som fastighetsekonom. Som person ska du vara drivande och öppen för kundkontakter och kundrelationer. För att trivas i rollen krävs en entreprenörsanda samt ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Vi verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund, exempelvis gällande kulturellt ursprung.
Placeringsort Växjö, dock kan arbete på annan ort inom verksamhetsområdet förekomma. Tjänsten innebär även en del resor inom vårt verksamhetsområde, under och efter kontorstid.
Anställning sker heltid, tillsvidare, med inledande provanställning.
Tillträde enl. ök.
Ansökningsprocess
Ansökan där du matchar dig mot tjänsten samt uppdaterat CV skickas in via www.hsb.se/jobba-hos-oss senast 2015-08-05.
Vi kommer påbörja urvalet från och med vecka 32. Frågor om tjänsten går bra att vända till rekryterande chef nedan från och med den 3 augusti.
Kontaktuppgifter
Cecilia Krantz, Driftledare ADM förvaltning Växjö, cecilia.krantz@hsb.se 010-451 31 55
Kontaktpersoner på detta företaget
Driftledare Lön Julia Rofors
010- 442 36 31
HR generalist Cecilia Lindh
(+46) 104513169
HR specialist Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Driftledare Fservice Blekinge Mårten Lindquist
(+46) 104513127
Personalchef Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Personalchef Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Verksamhetschef hyresfastigheter Håkan Claesson
(+46) 104513057
Driftledare Adm förvaltning Cecilia Krantz
(+46) 10 451 31 55
Verksamhetschef BRF Förvaltning Lisa Österbladh
(+46) 10-451 30 07
Driftledare Fservice Blekinge Mårten Lindquist
(+46) 010-451 31 27