Arbetsbeskrivning
Har du ett tekniskt intresse och trivs med kundkontakt? Som IT-tekniker hos Pro ID blir du en del av ett familjärt företag i teknisk framkant. Här erbjuds du en självständig och varierande roll med många kontaktytor, där du har stor möjlighet att påverka företagets riktning! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Nu finns chans att bli en del av ett mindre företag där arbetsuppgifterna medför stor variation & frihet under ansvar. Pro ID är ett företag inom auto-ID branschen som levererar, servar & underhåller olika produkter inom streckkodshantering.
Som IT-tekniker så är du kundens högra hand vad gäller deras streckkodslösningar, din uppgift är att finnas till hands för kunden genom hela livscykeln av en produkt, från installation till utbyte. Detta gör du genom att erbjuda service & support till kunderna vilket också medför naturlig kundvård, relationsbyggande & merförsäljning. Pro ID:s kunder återfinns främst inom lager- och logistikbranschen & du kan förvänta dig att få jobba med allt från enmansbolag till de stora internationella industrierna.
Du kommer att utgå från Pro ID:s kontor som ligger centralt i Örebro, men spenderar en stor del av din tid ute hos företagets kunder. Enstaka resor utanför regionen kan förekomma, men de flesta kunder finns i Örebro. Arbetet utförs vardagar, på dagtid, med möjlighet till flex.
Du erbjuds
- En varierande roll med många kontaktytor
- En plats på ett mindre bolag med stor möjlighet att påverka
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Installation & konfigurering av ny utrustning
* Reparering & felsökning av befintlig utrustning
* Allmän service för att hjälpa kunder med ärenden över telefon, mail & på plats hos kund
* Kundvård & merförsäljning på befintliga kunder. Ingen uppsökande försäljning ingår i rollen
VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort tekniskt intresse - kanske har du på din fritid skruvat ihop dina egna datorer?
- Behärskar svenska & engelska språken obehindrat då det krävs för arbetsuppgifterna
- Har B-körkort & egen bil då resor till kund förekommer i tjänsten (mot milersättning)
Det är meriterande om du har
- Relevant arbetslivserfarenhet, exempelvis inom logistik/produktion eller som servicetekniker, montör eller installatör
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231