Kundorienterad konsultchef

Arbetsbeskrivning

ADAPTUS Bemanning AB är ett bemannings- och rekryteringsföretag som har varit verksamt sedan 2002.Vi verkar främst inom livsmedelsdistribution, lager-, varuhus- och tillverkningsindustribranscherna.ADAPTUS bemanning har haft en mycket snabb utveckling och organisationen består idag av cirka 260 konsulter som är ute hos kunder på längre eller kortare uppdrag.Vi strävar efter att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare och genom det attrahera marknadens bästa personal.Som konsultchef kommer du att ansvara för kunder och konsulter inom ett av våra affärsområden.Din uppgift är att på bästa sätt tillgodose kundernas önskemål och vårda befintliga kundkontakter.Vidare ska du också utveckla vårt samarbete med befintliga och nya kunder bland annat genom kundbesök och merförsäljning.Du kommer att ha eget resultatansvar. Du kommer inte bara att vara kontaktperson för dina kunder utan också för de konsulter som arbetar där.I dina arbetsuppgifter ingår därför planering och schemaläggning av uthyrningsuppdragen.Då du kommer att vara närmsta chef för de konsulter som ingår i ditt affärsområde innebär arbetet också personalvårdande arbete i form av stöttning, utvecklingssamtal och allmän uppföljning.Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra rekryterare och förväntas ta en aktiv del i nyrekryteringen till ditt affärsområde. För att lyckas i rollen som konsultchef är det en förutsättning att du är kundorienterad och har ett säljande tänk.Du är en relationsbyggare med förmåga att skapa och utveckla affärskontakter.Vi tror att du som söker är en positiv, engagerad och entusiasmerande person som kan hjälpa våra konsulter att göra ett bra jobb.Din roll kan på många sätt beskrivas som spindeln i nätet och stundtals kommer du att arbeta under högt tempo.Strukturerad, flexibel och självständig är ord som beskriver dig och egenskaper som kommer att komma till användning i din roll som konsultchef. Vi tror att vår blivande kollega har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning och har en bakgrund från bemanningsbranschen.Det är meriterande om du har arbetat med kundkontakt och/eller inom servicebranschen liksom erfarenhet av arbetsledande ställning.Körkort och egen bil krävs. Vi erbjuder inte bara ett spännande och omväxlande arbete, utan också en trevlig, prestigelös arbetsplats där du blir del av ett ungt, glatt och hårt arbetande gäng. Tillträde snarast enl.ök.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jannice Kovacs

Katarina Nevenius
070-1678514
Henrik Stäveby Hägglund

Gustav Runeborg

Alexander Weman

Sandra Dolfén

Affan Masood

Platschef Saeid Mohammady
076-1888449
Saeid Mohammady
070-7788848
Fredrik Ljungar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ADAPTUS Bemanning AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 februari 2008
  • Ansök senast: 7 mars 2008

Besöksadress

12177 Johanneshov/Globen City
None

Postadress

Arenavägen 47, 6tr
Johanneshov, 12177

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024