Kundorienterad produktspecialist inom IT

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden dig som trivs med kundkontakt och vill jobba med att testa, supporta och implementera system hos företagets kunder.Om kunden: Vårt kundföretag bildades 1991 och är ett stabilt och tryggt bolag med en långsiktig verksamhetsplan.Företagets verksamhet är inriktad mot datakommunikation och datasäkerhet på kommunikationsnivå.De utvecklar ett kommunikationssystem med stora krav på säkerhet och tillförlighet.De har ett antal olika kunder och jobbar bl.a. mycket mot försvaret, landsting och industrin.I dagsläget är de ca 13 anställda och de vill nu växa ytterligare. Här blir du en del i ett sammansvetsat gäng med bra gemenskap och nära samarbete.De gör regelbundna aktiviteter och resor tillsammans samt erbjuder bra förmåner och bra ersättning för väl utfört jobb.Detta är en arbetsplats där du får möjlighet till en helhetssyn över verksamheten och produkten.Arbetsuppgifter och omfattning: Rollen som produktspecialist är väldigt bred och du kommer att vara involverad i många delar av vår kunds verksamhet.Innehållet i rollen kommer att definieras mer exakt beroende av din erfarenhet och intresse, men i stora drag handlar det om följande: - Funktionstester av systemet - Tekniskt säljstöd mot kunder - Samarbete med och stöd till partners vid support och implementation mot kund - Support och implementation av systemet direkt mot kund Som produktspecialist ingår du i ett team med tight samarbete, både med utvecklarna och de övriga produktspecialisterna.Eftersom du har mycket kontakt med befintliga kunder spenderar du ca 1 dag/vecka ute hos kund.Ibland förekommer även resor inom Sverige.Skallkrav: Som produktspecialist krävs att du har ett intresse av och en god förståelse för IT, dvs du förstår kod, kan grunder i programmering och förstår hur system är uppbyggda.Denna kunskap kan komma från utbildning eller arbete.Du behöver kunna kommunicera flytande på svenska eftersom du har daglig kontakt med svenska kunder.Du är duktig på engelska i skrift, då dokumentation sker på engelska.I kombination med detta krävs det att du besitter något/några av de meriterande kraven nedan: Meriterande: Erfarenhet från att ha arbetat med IT-drift och/eller integrationslösningar, affärssystem eller liknande.Du kanske har jobbat som IT-konsult, med IT-support, i helpdesk eller liknande?och/eller Erfarenhet från att ha arbetat med IT-arkitektur, kravställning, systemutveckling, datorkommunikation eller testning.Personliga egenskaper: Som produktspecialist är det viktigt att du kan förstå kundens behov och har ett mycket serviceinriktat bemötande.Du uppskattar att få ta stort eget ansvar för ditt arbete och gillar kundkontakt.Utöver detta krävs att du är noggrann. Arbetstider och anställningsform: Dagtid, vardagar, flextid.Direktrekrytering till kund eller uthyrning 7 mån följt av rekrytering.Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Så snart som möjligt.Välkommen att ansöka omgående då vi arbetar med löpande urval.Ansökan senast: 2010-09-16 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 2 september 2010
  • Ansök senast: 16 september 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024