Kundorienterad supporttekniker inom server och nätverk

Kundorienterad supporttekniker inom server och nätverk

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vår kund är ett företag som levererar IT-tjänster. De söker nu efter en erfaren supporttekniker för konsultuppdrag där anställning sker inledningsvis via oss på EMPLOID. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv.
För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av liknande roller, där du har fått ta relativt mycket ansvar i ärendehantering, felsökning och föra dialog med kunden när det kommer till olika lösningar. Vi tror du har fått denna kompetens genom 1–2 års erfarenhet från liknande roller inom servicedesk, teknisk support eller 2nd – eller en specialistsupport roll. Du intresserar dig för IT och teknik i allmänhet och har en känsla för vad som är bra kundservice.
Vi tror du har kommit i kontakt med;
- Server, lagring och backup
- Nätverk såsom routrar, switchar och wifi
- Har goda kunskaper i Azure
- Kunskaper inom olika molnlösningar
- Har goda kunskaper i Active Directory
- Erfarenhet av att jobbat i Office 365
- Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Som person har du ett stort tekniskt driv och drivs av att ha många bollar i luften. Du tycker om att få jobba i grupp och få samarbeta likväl med dina kollegor som med kunder. Din kommunikation genomsyras av tydlighet och ödmjukhet och du har förmågan att anpassa dig till kunden och dennes behov. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är alltid mån om att leverera bästa service gentemot varje ärende du hanterar.
Om tjänsten
Rollen som supporttekniker innebär att du kommer ha djupgående kontakt med kunder och hjälpa till med allt från felsökning, installation och underhåll av kunders IT-miljöer. Du drar dig inte för att ha en stor variation i ditt arbete och drivs av att finna de bästa IT-lösningarna för kunderna som du har kontakt med. Det finns stora möjligheter till vidareutveckling inom företaget där du kan få samverka med dina kollegor i utbildningsseminarium och workshops.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Helsingborgsområdet
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024