OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill ansvara för våra team som har 100% kundfokus. Ser du dig som en teamorienterad person som drivs av att utveckla och inspirera andra mot ett gemensamt mål? Du kommer bygga de två teamen med målet att ge överlägsen kundservice. Vill du arbeta i ett företag i framkant med nordens bästa e-handelssystem med stora möjligheter att påverka? I så fall läs vidare…
Dina framtida team
Dina 2 blivande team fokuserar på att ge Viskans kunder en riktigt bra service, både first och second line. Att fokusera på kundens upplevelse och att både vara reaktiva och proaktiva är en självklarhet. De båda teamen består av vardera 5 experter - ett som sköter kunddialogen, som stöttar och hjälper till att utveckla kundens digital handel framåt och ett med djup teknisk kompetens runt Viskans system och e-handelns alla nivåer.
Vi är inte bara en leverantör av en e-handelsplattform utan också en kunskapspartner till våra kunder. Tillsammans med dina team kommer ni att hjälpa Viskans kunder, exempelvis Oscar Jacobson, Decor of Sweden, Lager 157, Babyworld, Primeboots, Gneis, Apoteket och många andra.
“Jag ser Viskan som ett stort härligt gäng mycket smarta människor, drivna av nyfikenhet, omtanke och en önskan om att vi ska vara bäst på det vi gör, vilket känns fantastiskt inspirerande!” - Kristian Iveling din framtida chef.
Rollen
Vi letar efter en person som verkligen bryr sig om människor och är genuint intresserad och närvarande, du ser hellre till helheten än detaljerna. Du brinner för kundrelationer och hur man kan förbättra dess processer. Tillsammans är teamen grymt kompetenta och behöver någon som kan ta till vara på den här kompetensen och stötta personerna i rätt riktning. Tonvikt kommer ligga på att coacha och leda ditt team mot era gemensamma mål. Du är bra på att leda, följa upp och har en tydlighet i din kommunikation.
I rollen som teamleader har du ett tätt samarbete med Viskans övriga ledare. Ni utvecklar tillsammans Viskans hela verksamhet, där du kommer bidra med idéer och din person.
De viktigaste uppgifterna inkluderar;
Coachande ledarskap av experter
Personalansvar med utvecklings- och lönesamtal
Långsiktig resursplanering
Uppföljning och styrning mot gemensamma mål - Överlägsen kundservice
Stöd till HR i rekrytering
Vidareutveckla arbetssätt i teamen och övriga delar av Viskan
Vi ser gärna att du
Drivs av att coacha andra att utvecklas
Har ett genuint intresse av e-handel
Kundservice gentemot företag
Minst 3 års erfarenhet av att leda kundorienterade team
Du vågar ta plats och framföra dina åsikter både i relation till dina team men också i samarbetet med andra ledare på Viskan
Har en stark drivkraft i att förbättra och utveckla utifrån det du ser
Sist men inte minst kan du identifiera dig med våra värdeord
Långsiktighet - såväl i personal som kundrelation
Ärlighet - transparens och tydlighet
Öppet sinne - öppen för konstant förbättring och pröva nya saker
Vad Viskan kan erbjuda dig
I den här rollen får du en unik möjlighet att arbeta i ett högkvalificerat team som vill framåt! Du kommer att omges av kund- och teknikfokuserade människor där du har stora chanser att verkligen göra skillnad. Du kommer att ha kontakt med många funktioner och rollen ger dig en djup inblick i Viskans hela organisation. Vi som arbetar på Viskan har flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag, massage, telefon och stor möjlighet att påverka vår vardag genom arbetsuppgifter och arbetstider. Vi tillämpar individuell lönesättning och är kollektivt anslutna genom IT&Telekomföretagen.
På frågan vad våra anställda tycker om med sitt arbete på Viskan är några svar:
Flexibiliteten att styra sitt eget arbete
"Work-life balance"
Utmaningar och möjligheten att hela tiden lära sig mer
Hög kompetens hos personalen
Långt fram i utvecklingen
Spännande kunder och projekt
Drivkraften hos företaget att hela tiden utvecklas
Gemenskapen
Tydlig roadmap
Från våra kunder får vi ofta höra att det är lätt och roligt att genomföra projekt tillsammans med oss. Det beror förmodligen på att alla anställda, förutom en hög teknisk kompetens, har ett stort engagemang och ett genuint intresse av kundens verksamhet.
Om Viskan
Vi består idag av drygt 50 experter på e-handel och abonnemang, som älskar att skapa genomtänkta och intelligenta lösningar. Sedan 1998 har vi utvecklat och förnyat vår e-handelsplattform till att ligga i den absoluta tekniska framkanten. Med oss har man möjlighet att skapa överlägsna internationella e-handelslösningar, som bygger på våra grundprinciper om enkelhet och automatisering. En stor del av det som gör Viskan så starkt är en ständig innovationskultur samt ett fokus på att ligga i framkant tekniskt. Idag använder cirka 100 företag, i olika verksamheter, Viskans lösningar på mer än 30 marknader.
#jobbjustnu