OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett entreprenadföretag som utför transporter, schaktning, grus- och jordleveranser samt markentreprenader till högsta kvalitet enligt beställning. Vi arbetar hårt för en hållbar framtid med ett tydligt miljömål inom företaget.
Sedan 1970 är Lastbilcentralen Värnamo/Ljungby AB en samarbetspartner och entreprenör för såväl stora som små företag, kommuner, vägsamfälligheter och privatpersoner. Vår ambition är att alltid kunna tillhandahålla rätt tjänst till rätt pris i rätt tid! Vi utför våra tjänster med moderna maskiner och fordon, branschledande teknik tillsammans med kvalificerade medarbetare.
VI SÖKER:
Kundorienterad Transportledare som är med och utvecklar våra digitala struktur & kommunikation för framtiden.
Lastbilcentralen befinner sig i en spännande fas. Verksamheten utvecklas och är samtidigt i ett expansivt skede. Nyfikenheten och viljan att erbjuda den bästa servicen och tjänsten till kunder driver oss. Nu behöver vi anställa en driven Transportledare till vår anläggning i Värnamo, som dessutom bidrar i vår digitala utveckling för framtiden. Vår vision är att vara det hållbara alternativet med en modern verksamhet som är optimerad med rätt digitala verktyg.
Rollen blir omväxlande. Vi söker dig med kunskap och intresse för IT och kommunikation. Du blir en viktig resurs i företagets digitala utveckling, vilket innebär att du blir ansvarig och driver projekt för digitala plattformar och säkerställer att de har störst kundnytta samt är optimerade för vår verksamhet. Du sätter strukturen för datainsamling som bidrar till ökad effektivisering. Du arbetar dessutom aktivt med att utveckla automatiserade administrativa flöden. I rollen tar du även ansvar för vår kommunikation i digitala kanaler, samt för det interna kommunikationsflödet. Periodvis innebär vår utveckling att vissa prioriterad projekt påverkar dina arbetsuppgifter.
I tillägg kommer du att arbeta med transportledning, vilket innebär ordermottagning och resurssättning. I rollen behöver du ha stor förmåga att se affärsmöjligheter i dina kundkontakter. Tjänsten innebär förmedling av transporter, anläggningsmaskiner och kranbilstjänster samt grusmaterial. Du ansvarar för försäljning, bokning, planering, utförande, fakturering och efterkontroll. Arbetet blir varierat med både dagliga kundkontakter i telefon, på mail och i fysiska möten samt administration med orderhantering, fakturering mm. Tillsammans med dina kollegor ger du våra kunder bästa möjliga service och ser till att uppdragen blir utförda med hög leveranssäkerhet.
Vem är du?
Kort och gott har du lite av allt, men framförallt söker vi dig som är driven, flexibel, utåtriktad och digital. Du värdesätter en öppen atmosfär med laganda i en stundtals tempofylld arbetsdag. Du vill hålla hög kvalitet i det du gör och gillar att hantera flera uppgifter samtidigt. Att ge bästa service är lika naturligt för dig som att dagligen sprida positiv energi till våra kunder och medarbetare. Arbetet kräver struktur, målmedvetenhet och planeringsförmåga, med stor portion av framåtanda och öppenhet för utveckling.
Förutom dina egenskaper söker vi också en lämplig bakgrund. Du har utbildning eller yrkeserfarenhet som bidrar till din framgång i rollen. I och med rollen och vår digitala satsning är du självklart kunnig och intresserad av IT/ kommunikation. Vi ser positivt på din erfarenhet av digitala verksamhetssystem. Erfarenhet av bygg & anläggningsbranschen är meriterande men inget krav.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekryteringen samarbetar Lastbilcentralen Värnamo/Ljungby AB med Finnveden Säljkraft AB. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501.
Ansök snarast på www.finnvedensaljkraft.se