OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba nära kund där du tillsammans med kunden får se en produktvision förverkligas? Vill du ansvara för kunder och skapa mervärde både för dem och företaget du representerar? Vill du jobba brett där du med en prestigelöshet och ett driv hugger i där det behövs? Då är rollen som kundprojektledare hos vår kund den du söker! Du erbjuds en familjär kultur där teamet alltid är i fokus samt där egna initiativ välkomnas.
OM ROLLEN
Som kundprojektledare kommer du arbeta i företagets kombinerade kontors- och produktionsanläggning. Du erbjuds en snabbt föränderlig miljö där ditt fokus är att se till att kunderna är uppdaterade om framstegen i produktionen och slutligen - att de är nöjda med de leveranser de har fått. För att uppnå detta kommer du arbeta nära och tillsammans med kollegorna inom bland annat produktion, försäljning och inköp. I rollen kommer du vara affärs- och kommunikationslänken och ansvarig för leveranserna till kunderna.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundprojektledare kommer du in tidigt i kundsamarbetet och tar över dialogen från försäljningsorganisationen och är involverad både i offertarbete och förhandlingar. Sedan ansvarar du för och säkerställer leverans, löpande dialog och utveckling av samarbetet för att få in fler produktionsuppdrag från kunderna. Arbetet innefattar mycket kundkontakt där telefon och personlig dialog är i fokus. En viktig del i rollen är även intern koordinering och planering genom aktivt deltagande på exempelvis produktionsplaneringsmöten.
Vår kund värdesätter dig som är prestigelös och flexibel, alla hjälps åt om det behövs - det finns inget som är utanför din arbetsbeskrivning. Utöver rollen som kundprojektledare adderas även ytterligare ansvarsområden utifrån intresse och erfarenhet. Exempel kan vara processutveckling, inköp eller nyinvesteringar.
VI SÖKER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba kundnära där du är serviceinriktad och kommunikativ. Du gillar att lyfta telefonen och ringa kunderna för att säkerställa en bra leverans. Då rollen innefattar många olika kunddialoger och projekt där snabba puckar är en del av vardagen tror vi vidare att du är strukturerad samt att har ordning och reda.
Som sökande tror vi att du har en bakgrund från industri eller produktion (med fördel inom elektronik) där du har en förståelse för hur affärsrelationer, produktionsprocesser, inköp mm hänger ihop. Även affärsmannaskap är en viktig egenskap. Det viktigaste är dock att du är driven, handlingskraftig och orädd.
Det är extra meriterande, men inte krav, om du tidigare arbetat med processutveckling inom produktion eller med inköp av elektronikkomponenter eftersom också kan vara en del av ditt arbete.
Du behöver ha svenskt medborgarskap, samt att du kommer genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
OM FÖRETAGET
Vår kund är en tillverkare av elektronik med säte i Mjärdevi, Linköping. Företaget erbjuder produktion av elektronik i mindre till medelhöga volymer, med fokus på hög kvalitet och stor flexibilitet.
Vid intresse berättar vi självklart mer om vilket företag det är samt vilka möjligheter som erbjuds.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Snarast, eller enligt överenskommelse
Plats: Mjärdevi, Linköping
Anställningsform: Konsultuppdrag och tillsvidareanställning (provanställning) på A-hub med goda möjligheter till överrekrytering till kund eller en fortsatt konsultkarriär hos A-hub.
Övrigt: Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta sebastian@a-hub.se eller love@a-hub.se vid frågor kring tjänsten eller processen.