OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Danske Bank kombinerar den internationella bankens kapacitet och kompetens med den lokala bankens flexibilitet och personliga engagemang.Lokalt arbetar vi i Sverige som ett nätverk av provinsbanker.Östgöta Enskilda Bank; Smålandsbanken och Värmlands Provinsbank är exempel på banker som alla är en del av danske bank.Idag har Danske Bank 58 kontor och är drygt 1200 anställda i Sverige.Huvudkontoret finns i Stockholm men en rad centrala funktioner är placerade i Linköping.Telebank är Danske Banks kundservice på telefon och man finns i centrala Linköping.Idag arbetar 55 personer med att erbjuda god tillgänglighet, även kvällar och helger. För femte året i rad visar den oberoende undersökningen Svenskt Kvalitetsindex 2005 att danske Bank har Sveriges mest nöjda bankkunder jämfört med storbankerna.Både bland privatpersoner och företag.Under hösten kommer Telebank att expandera ytterligare och vi söker nu ett flertal Kundrådgivare som vill vara bankens röst utåt och se till att våra kunders behov av banktjänster tillhandahålls på ett affärsmässigt och serviceinriktat sätt via telefon.Vi söker dig som har en god social kompetens i kombination med en erfarenhet från att arbeta med kund, gärna inom bank eller annat kund- och serviceorienterat arbete.Du trivs att jobba i ett högt tempo och till din hjälp har du välutvecklade telefonilösningar och informationssystem. Du bör ha en akademisk examen inom ekonomi gärna med inriktning mot finans.Du tycker om att arbeta i team och har samtidigt förmåga att arbeta självständigt.Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datavana och kan föra ett enklare samtal på engelska.Din ansökan registrerar du senast den 24 augusti 2006 på www.proffice.se.Givetvis behandlar vi alla ansökningar och kontakter konfidentiellt.