Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkring Kronoberg

Om jobbet
Du är den person som kunderna möter i första mötet med oss. Du kommer få ge service inom bank, försäkring och skadereglering med de ärenden där vi kan göra skillnad för kunden och ha möjligheten att hantera direkt. Merparten av arbetsuppgifterna är fördelade på affärsområde bank vilket innebär att du även kommer få ta hand om kundens hela vardagsekonomi.  
Du har tid att lyssna, fråga och förstå vad kunden du möter behöver. Ditt huvudsakliga fokus är att kunden ska vara nöjd med sitt möte hos oss och nyckeln dit tror vi är genom att även fånga upp kundens behov av våra tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling.
Arbetsuppgifter som inkluderas i tjänsten som Kundrådgivare är:
Proaktiv försäljning av våra bankprodukter. Att du självständigt ska kontakta nya och befintliga kunder via telefon.
Hantera kundärende inom försäkring och skadeservice. 
Ta emot våra kunder tillika ägare fysiskt, via telefon och digitala kanaler med deras vardagliga bankärenden på ett kundunikt sätt och hjälpa kunden genom hela ärendet.
Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Älmhult. 
Vem är du?
Som vår kundrådgivare är du duktig på det du gör och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, vi vill att våra kunder ska känna ett stort förtroende i kontakt med oss. Du vet hur man skapar och vårdar en god kundrelation och tycker att det är kul att hjälpa våra kunder både via telefon, digitalt eller på kontoret. Som person har du lätt för att samarbeta och ser styrkan i att arbeta tillsammans. När du ser att något behöver göras tar du gärna initiativ för att förenkla och förbättra för allas bästa.

Vår bransch utvecklas hela tiden och det kräver att du uppskattar och är positivt inställt till varierande arbetsuppgifter och har lätt för att lära dig nya saker. Digitaliseringen och teknikutvecklingen ställer krav på att du är flexibel och är intresserad av den utveckling som sker samt tycker det är kul och utvecklande att lära dig nya program och system.
Självklart känner du igen dig väl i företagets värdeord; handlingskraft, engagemang, nyfikenhet och laganda. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som hela tiden strävar efter att ge kunden en kundunik upplevelse och därför söker vi i första hand dig som har arbetat inom kundservice och försäljning/rådgivning inom bank eller försäkring.
Du har en god ekonomisk utbildning gärna på högskolenivå och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi söker dig som är serviceinriktad, har lätt för att växla mellan olika uppdrag och ser fram emot att ge våra kunder kundunika upplevelser. Du klarar av att ha många bollar i luften, är nytänkande och hittar lösningar som förenklar vardagen och skapar trygghet för våra kunder. Vi söker dig som tycker om att göra affärer, är drivande och trivs med att jobba i team. Du har ett genuint intresse och dokumenterad erfarenhet av försäljning, service och proaktiva samtal. och har förmågan att se möjligheter i varje enskild kundsituation. Du behöver också vara en lagspelare, då vi jobbar efter ett helhetskoncept är vi måna om att alla medarbetare har en god samarbetsförmåga och arbetar tillsammans som ett team. Vidare ser vi att du är utåtriktad och förtroendeingivande samt motiveras av att arbeta målstyrt med försäljning. Det är ett krav att du har god digital vana.
Det är en merit om du tidigare har jobbat med handläggning av krediter.  

 Låter det intressant?  
Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Sista ansökningsdag via vårt HR-system: 31 maj 
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Angelica Prvulovic, Chef Kundservice, 0470 – 72 01 61 samt facklig representant Erica Wester 0470-72 01 26.
Resor mellan våra lokalkontor kan förekomma och det är därför ett krav på att du har körkort.
Personlighetstester kommer även att förekomma i rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag: 2022-05-31

Länsförsäkring Kronoberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkring Kronoberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Postadress

Kronobergsgatan 10
VÄXJÖ, 35233

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024