OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är en av de mest spännande arbetsplatserna för framtiden.Med våra el-, fjärrvärme- och naturgasnät formar vi en viktig del av infrastrukturen i Västsverige.En av framtidens produkter är Energitjänster som hjälper våra kunder att använda rätt energi i rätt mängd vid rätt tillfälle - till nytta för både miljön och ekonomin.Just nu bygger vi i snabb takt ut optofibernätet och blir på så sätt en av Göteborgs tyngsta leverantörer av bredband.Vi bygger även ett nytt kraftvärmeverk som ska stå klar hösten 2006.Göteborg Energi är dessutom ett av Sveriges mest miljöengagerade energiföretag.
Affärsområde Marknad består av ca 160 medarbetare.Vi ansvarar för försäljning, marknadsföring och kundservice av fjärrvärme, gas, kyla och tjänster till våra kunder, vilka består av såväl företags- som privatkunder.Avdelning Kundservice vid Marknad har uppdraget att ge kundservice till koncernen Göteborg Energis kunder.
Vårt kontaktcenter hanterar samtal och ärenden.Vi söker nu sex vikarierande
KUNDRÅDGIVARE
Jobben är föräldraledighetsvikariat med början i mitten av augusti.Arbetstider varierar enligt ett arbetsschema.Tjänstgöring på lördag alt söndag och sena kvällar förekommer.
Kundrådgivarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera rådgivning, support, försäljning till koncernens kunder när de kontaktar oss genom telefon, besök, e-post eller hemsida.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som klarar att arbeta i ett högt tempo med tekniska produkter och service samt har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och arbetat med kundservice tidigare.
Du har lägst treårig gymnasiekompetens inom teknik, data eller ekonomi.Gärna påbyggd med kurser vid högskola eller annan eftergymnasial utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt datorvana är ett krav.
Det är en merit om du har ett tredje språk.
Som person är du serviceinriktad, aktiv, initiativrik, målinriktad och trivs med att ha mycket kontakter, både internt och externt.Du skall vara utåtriktad och tycka om att kommunicera.Du ska också ha en stark känsla för service och vara resultatinriktad.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen.Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Fackliga representanter;
Märk din ansökan med "Kundrådgivare".
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Alexandersson
karin.alexandersson@poolia.se