OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Om jobbet
Är du en driven person med ett stort intresse av att ge bästa möjliga kundservice till våra bankkunder? Då kan du vara den Kundrådgivare till vårt Digitala kontor vi nu söker!
På vårt Digitala Bankkontor möter vi kunder i det spontana bankmötet på distans, via telefon och via våra andra digitala kanaler. Gruppen, som håller på att utökas, består idag av 10 personer på heltid samt ett antal timanställda som hjälper oss vid extra behov. Tillsammans ansvara vi för att ge service och rådgivning till våra bankkunder inom hela länet. Du blir en del av en engagerad grupp och bolag, med fokus på tillväxt och kunden!
Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett team med en stark laganda som tar oss framåt med en varm och inkluderande kultur. Här får du möjligheten att delta på en spännande utvecklingsresa, som ger dig möjlighet att bidra med idéer, kunskap och vilja att ge mervärde för våra kunder. Vi arbetar med tydliga mål, regelbunden uppföljning och coachning. Delaktighet och driv samt eget ansvar är något vi värdesätter högt för att ta oss mot våra gemensamt uppsatta mål. Givetvis med stöttning av coach, ledare och kollegor. Tillsammans är vi som starkast!
Arbetsuppgifter
Bedriva kundtjänstarbete inom bankverksamheten över i huvudsak telefon, men även andra digitala skrivna kommunikationskanaler så som e-post, meddelanden via Internetbanken och bankappen samt chattfunktion.
Erbjuda bästa möjliga service till befintliga och nya kunder.
Identifiera potential i kundens affär med Länsförsäkringar.
Expediera bankärenden.
Boka in kunder för rådgivning.
Vägleda kunden till rätt kanal och guida kunden i våra digitala kanaler, så som Internetbanken och bankappen.
Ge informationsgivning kring sparande på konton, fonder och värdepapper.
Vem är du?
Vi ser att du behöver ha ett stort intresse för försäljning, är bekväm med att söka upp och ta kontakt med både nya och befintliga kunder i syfte att erbjuda Länsförsäkringars produkter och tjänster. Att arbeta proaktivt med kundvård är något vi värnar om. Givetvis jobbar vi alltid med omtanke om kunden.
Vi tror att du är:
En nyfiken initiativtagare som tar för sig och vågar ta egna välgrundade beslut utefter regelverk och rutiner. Givetvis med stöttning och bollplank vid behov.
Intresserad av privatekonomi, rådgivning och försäljning.
Eftersom hög kundnöjdhet är ett av våra viktigaste mål behöver du ha goda sociala färdigheter och brinna för att ge bästa möjliga service.
Snabb och bekväm i digitala kommunikationskanaler.
En person som trivs med kundkontakt över telefon och som är tydlig och enkel i din kommunikation - både i tal och skrift.
En person med affärsmässigt tänk som tycker om att bidra till utveckling av verksamheten.
Strukturerad, ansvarsfull och noggrann för att kunna hålla hög kvalitet.
Stabil som person och som klarar av att fungera professionellt även under pressade situationer.
I denna roll krävs det att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi, samt att du är väl förtrogen med Officeprogrammen. Swedsec och/eller bolånelicens är meriterande. Erfarenhet av kundservice, bank och försäljning är mycket meriterande.
Du erbjuds en gedigen introduktionsutbildning samt utbildning för den certifiering som krävs i rollen för att kunna ge kunderna information och vägledning i frågor som rör sparande.
Du kommer att utgå från vårt kontor i Vänersborg.
Mer information
Tjänsten är heltid och tillsvidare med provanställning i 6 månader. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag 4:e december.
Vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan snarast möjligt!
Varmt välkommen att söka dig till framtidens arbetsplats!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se
Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se
Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69