OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i en enorm energiomställning, mitt i en verklighet där vi alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter vi, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna samhället har framför sig, samarbetar vi med kunder, kommuner och leverantörer. Tillsammans blir vi starkare, snabbare och smartare och kan leverera och utveckla pålitliga, hållbara, effektiva och konkurrenskraftiga lösningar för samhället, idag och över tid.
Vår kollega går föräldraledighet och nu söker vi dig som under hennes frånvaro vill förstärka vårt team som Kundrådgivare.
Om tjänsten:
Som kundrådgivare är du en viktig kontaktyta för Advens kunder. Hur frågor och ärenden hanteras här gör stort avtryck på kundens uppfattning om oss som leverantör. Att du som kundrådgivare möter upp med en positiv inställning, ett gott bemötande och god servicekänsla bidrar till trogna kunder som i sin tur gör att Adven kan fortsätta växa och utvecklas som energileverantör.
Tillsammans med kollegor i Örebro och Norrköping hanterar du inkommande samtal, post och mejl från våra kunder. Frågorna kan röra t ex avtal, felanmälningar och fakturor. De flesta frågor hanterar du själv medan andra förmedlas vidare inom företaget. Avdelningen ansvarar även för kundfakturering.
En del av din tid arbetar du även proaktivt med att själv kontakta kunder i syfte att ytterligare stärka kundrelationen och skapa en positiv syn på Adven. I dessa samtal fångar du upp eventuella frågor, informerar om olika lösningar och säkerställer att kunden är nöjd med sin leverans.
Övriga arbetsuppgifter:
Avtalshantering - t ex administrera nya kunder, ägarbyten, uppsägningar i vårt faktureringssystem
Underhåll av data för fakturering
Hantera kundärenden - t ex bevaka och skicka påminnelser och krav, administrera olika betalsätt
Hantera samtal till växeln
Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som tycker om att möta människor och knyta kontakt. Du har en god förmåga att anpassa dig till olika människor och situationer. Givetvis är du mån om att leverera en hög servicenivå och att hitta lösningar som säkrar en bestående och långsiktig relation med kunden. Din personlighet är viktigast i denna tjänst och vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakt och relationsskapande. Du är en van IT-användare och har arbetat i olika IT-system. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med kundfakturering.
Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är ett vikariat under föräldraledighet.
Adven är en dynamisk energikoncern som driver energiomställningen genom att utveckla hållbara och konkurrenskraftiga lösningar i samarbete med kunder, kommuner och leverantörer. Tillsammans förser våra 580 medarbetare hushåll och företag med värme baserad på fjärrvärme och geoenergi, och industrier med ånga, värme, kyla och infrastrukturlösningar som förbättrar resurseffektiviteten. Vi har gedigen erfarenhet med mer än 50 år inom området. Idag driver vi över 350 anläggningar i Europa med en total energivolym om 5 TWh. Vi omsätter årligen 337 miljoner euro och vår totala balansräkning är 1320 miljoner euro. Tillsammans för en framtid full av möjligheter, adven.se.
Inom Adven är mångfald och inkludering viktigt, och vi värdesätter de fördelar vi som företag ges när vi satsar på jämställdhet vad gäller, kön, etnicitet och kulturell bakgrund.