OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö Energi, som är en del av Växjö kommun, erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Hos oss blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens energisystem. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar vi prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder - idag och i framtiden. Läs mer om oss på veab.se
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att skapa mervärde för kunder? Är du skicklig på att nå fram till olika kunder? Då har vi jobbet för dig!
Kundcenter på Växjö Energi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete inom energi och bredband med fokus på att leverera med hög kundnöjdhet.
Vi söker dig som vill arbeta som kundrådgivare och som trivs i miljöer där det händer mycket. Du kommer vara en del av Växjö Energis ansikte ut till våra kunder så det är viktigt att du känner dig bekväm med kundmöten i olika kanaler och är lyhörd för kundens önskemål. Du har ett intresse för våra produkter, vill lära dig mer och håller hög kvalitet i ditt arbete. Du motiveras av att hjälpa andra människor.
Rollen som kundrådgivare innebär att du har mycket kundkontakt både via telefon och e-post. Våra kunder kontaktar vårt kundcenter om bland annat fakturafrågor, avtals- och abonnemangsfrågor, bredbandsfrågor och fjärrvärmefrågor. Din uppgift är att dels hjälpa kunderna med deras frågor och att erbjuda helheten inom Växjö Energis hela tjänsteutbud. I tjänsten ingår även vissa administrativa uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du har en godkänd gymnasieutbildning samt något års erfarenhet inom kundtjänst. Vi ser också att du har goda kunskaper inom Office-paketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska.
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du kan ta egna initiativ. Det är också viktigt att du har en god kommunikativa förmåga och förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du har lätt för att ta kontakt med nya personer.
Det är meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska och har erfarenhet av ärendehanteringssystem.
För att trivas i rollen tror vi att du som söker gillar att jobba i en omväxlande miljö med problemlösning. En god förmåga att kunna samarbeta med andra och vara flexibel när det behövs är även viktigt i denna roll. Du håller en positiv attityd och bidrar till god stämning i teamet.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Läs mer: Hemsida