OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.
Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.
Om jobbet Som Kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla privat – och företagskunder som besöker kontoret. Du genomför de affärer som kunden har behov att få hjälp med.
Du kan även slussa eller guida kunden till t.ex. en specialist. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret.
Arbetsområden/ansvar Serva företags- och privatkunder så att de får bästa möjliga bemötande
Läsa av kundens totala behov och eventuellt guida kunden vidare när annan kompetens behövs
Hantera enklare företags- och privatärenden och genomföra affärsavslut som inkluderar AML/KYC
Ge grundläggande, standardiserad finansiell rådgivning
Aktivt bidra till att kunderna känner till och kan/vill använda våra digitala lösningar
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken på att lära dig nya saker.
Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Swedsec är inte ett krav och därmed jobbar du inte med rådgivning av finansiella tjänster.
Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Varför jobba med mig – Emil Karlsson Hos oss står kundnöjdheten i fokus. Tillsammans med oss kommer du att arbeta i en härlig miljö som präglas av högt affärstryck, fin sammanhållning och en engagerad inställning.
För mig är varje individs utveckling tillsammans med kollegorna viktig. Att arbeta kontinuerligt med kompetensutveckling och ha tydliga mål är en självklarhet för mig. Jag förväntar mig att du själv också strävar efter att nå uppsatta mål, utveckla din kunskap och dina kundmöten, samt att du gillar att göra bra affärer.
Mitt hjärta och engagemang för banken och vårt arbetssätt är stort och samarbetet i gruppen är något jag värdesätter högt. Jag vill att vi är omtänksamma mot både varandra och våra kunder och att vi har roligt tillsammans varje dag.
Välkommen med din ansökan!
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.