OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.
Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.
Om jobbet Swedbanks kontor i Tierp ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till både privat- och företagskunder.
Som Kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla privat – och företagskunder som besöker kontoret.
Din roll kommer främst vara inriktad mot privatkunderna. Du genomför de affärer kunden har behov att få hjälp med. Du kan även slussa eller guida kunden till en annan roll/specialist. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret alternativt du proaktivt tar kontakt med.
Vi gillar att ha nöjda kunder och att göra affärer som är bra för såväl kund som bank! Självklart vill vi att det även ska vara din ambition!
Arbetsområden/ansvar: Läsa av och hantera kundens totala behov, eventuellt guida kunden vidare när specialistkompetens behövs.
Hantera självständigt företags- och privatärenden och genomför affärsavslut som inkluderar AML/KYC.
Ger finansiell rådgivning till primärt privatkunder inom både låna, spara och betala men hanterar även företagskunders grundläggande behov.
Aktivt bidra till att kunderna känner till och kan/vill använda våra digitala lösningar.
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har som ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Erfarenhet och kunskap inom privataffären är meriterande, men med rätt motivation och driv finns stora möjligheter att utvecklas i rollen!
Formella krav i rollen är Swedsec licens, bolånelicens samt FFL Liv.
Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Varför jobba med oss? Vi är ett positivt gäng som gillar att träffa kunder, göra affärer och ha kul på jobbet! Ett högt affärsfokus där kunden är i centrum är något som är mycket viktigt för oss.
Vi både tar och ger varandra ansvar för att vi tillsammans ska lyckas.
Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.