Kundrådgivare

Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Kontoret i Söderhamn ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till både privat- och företagskunder. Vi är 5 kundrådgivare på kontoret i Söderhamn som i sin tur ingår i Hälsinglands starka kontor där även kontoren i Bollnäs och Ljusdal ingår.

Som kundrådgivare är du en del av ett team som ansvarar för att möta alla privat – och företagskunder som besöker kontoret. Du genomför de affärer kunden har behov att få hjälp med.

Du kan även slussa eller guida kunden till en annan specialist i banken. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret.

 

Arbetsområden/ansvar: Läsa av och hantera kundens totala behov, eventuellt guida kunden vidare när specialistkompetens behövs
Hantera självständigt företags- och privatärenden och genomför affärsavslut som inkluderar AML/KYC
Aktivt bidra till att kunderna använder våra digitala lösningar.

Varför jobba med oss? Vi är ett kontor med många möjligheter till utveckling och intressanta arbetsuppgifter. Vi lever i ständig förändring och är inte rädda för att anpassa oss och prova nytt i vägen mot uppsatta mål.

Vi har en stark sammanhållning och tror på att det är tillsammans vi kan göra skillnad. Vi drivs av affär och kundnöjdhet och det märks att vi trivs och har kul på jobbet.


Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen: Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunden och är nyfiken att lära dig nya saker.

Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Swedsec licens är meriterade men ej ett krav.


Möjliga nästa karriärsteg Kundansvarig
Vi tror på ett självledarskap där du hittar utmaningar som inspirerar dig – vi står bakom och stöttar dig.
 

 

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

 

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Rörelseområde Nord
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 5 maj 2020

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024