Kundrådgivare

Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Som Kundrådgivare är du kontorets ansikte utåt och är en del av ett team som ansvarar för att möta alla privat– och företagskunder som besöker och kontaktar kontoret. Vårt uppdrag är att ta initiativ i kundmöten och hjälpa kunderna till en bra och stabil ekonomi. 

Du kommer ge finansiell rådgivning till primärt privatkunder men även möta företagskunder och hjälpa dem med grundläggande behov inom låna, spara och betala. Du jobbar självständigt med försäljning av hela vårt produktutbud och du har även en viktig roll i att guida kunderna i våra digitala miljöer.

Arbetsområden/ansvar:

Läsa av och hantera kundens totala behov, eventuellt guida kunden vidare när specialistkompetens behövs
Självständigt hantera privat- och företagsärenden och genomför affärsavslut
Aktivt bidra till att kunderna känner till och kan/vill använda våra digitala lösningar
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till våra kunder och har ambitionen att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet.

Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och tar ansvar för dina mål och din utveckling. En förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Swedsec rådgivar- och bolånelicens är meriterande.

Du kanske tidigare har jobbat med Kundrådgivare på kontor
Kundrådgivare kundcenter
Kundstöd
Möjliga nästa karriärsteg Kundrådgivare företag
Kundansvarig Premium/företag
Varför jobba med mig och mitt team? - Josip Jakesevic Vill du arbeta på ett kontor med hög puls kommer du att trivas här. Vi är en grupp som stöttar varandra i arbetet och inspireras och gläds av framgångar. Det är med stort intresse av kund och affärer vi har våra kundmöten.

Jag ser dig som en del i en grupp som hjälps åt och som tillsammans skapar bra förutsättningar för att göra affärer och ha en positiv arbetsmiljö. Jag värdesätter gemenskap, samarbete och delaktighet i gruppen. Det är av stor vikt för mig att alla medarbetare mår bra på jobbet. Jag arbetar aktivt för att mina medarbetare skall få utvecklas och att varje individ ska får vara delaktig i utvecklingen av kontoret.

Som ledare ser jag vikten av teamets samlade prestation och varje enskild individs del i den samma.



Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Rörelseområde Syd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 3 juni 2020

Liknande jobb


19 november 2024

Head of Working Capital Solutions, DNB Sweden

26 oktober 2024

Commercial Advisor

29 oktober 2024