OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? Som Kundrådgivare på Länsförsäkring Kronoberg arbetar du med att ge service till våra kunder inom bank, försäkring och skadereglering och är en del av vår Kundservice.
Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här, och är det som gör Länsförsäkring Kronoberg till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. Där målet om nöjda och lojala kunder är det som styr vårt arbetssätt.
Främst handlar det förstås om att vi har världens viktigaste ägare: våra kunder. Vi sätter alltid kunden först, och vet att de relationer vi bygger idag ska hålla över tid.
Vi utökar nu på vårt kontor i Ljungby och därför söker vi en Kundrådgivare till vår Kundservice.
Om jobbet
Du är den person som kunderna möter i första mötet med oss där du kommer få ge service inom bank, försäkring och skadereglering med de ärenden där vi kan göra skillnad för kunden och ha möjligheten att hantera direkt. Merparten av arbetsuppgifterna är fördelade på affärsområde bank vilket innebär att du även kommer få ta hand om kundens hela vardagsekonomi spontant eller genom bokade besök. I rollen ingår även kundservice via telefon och våra digitala kanaler samt att ringa upp kunder för inbokning av rådgivningsmöten.
Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Ljungby.
Vem är du?
Vi söker i första hand dig som har arbetat inom kundservice och försäljning/rådgivning inom bank eller försäkring. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att ha jobbat inom Kundservice.Du har ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi söker dig som är serviceinriktad, har lätt för att växla mellan olika uppdrag och ser fram emot att ge våra kunder kundunika upplevelser. Du klarar av att ha många bollar i luften, är nytänkande och hittar lösningar som förenklar vardagen och skapar trygghet för våra kunder. Vi söker dig som tycker om att göra affärer, är drivande och trivs med att jobba i team. Du har ett genuint intresse för försäljning och service och har förmågan att se möjligheter i varje enskild kundsituation. Vidare ser vi att du är utåtriktad och förtroendeingivande samt motiveras av att arbeta målstyrt med försäljning. Du ska även ha god digital vana.
Självklart känner du igen dig väl i företagets värdeord; handlingskraft, engagemang, nyfikenhet och laganda.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varför arbeta hos oss?
Vi är ett team på 8 medarbetare med en härlig teamkänsla och gemenskap, vilket Sofie som jobbar i teamet kan intyga då hon beskriver arbetet inom Kundservice så här:
”Jag tycker att man som kundservicemedarbetare har ett väldigt varierat jobb där man lär sig nya saker varje dag. Ingen dag är den andra lik. Det bästa är att man har möjlighet att hela tiden utvecklas för att kunna ge den bästa servicen till våra kunder. Kan varmt rekommendera att söka till oss och bli del av vårt härliga gäng. ”
Genom att jobba hos oss får du en arbetsmiljö där vi är familjära, du får vara med och bidra, samt arbeta på ett bolag som gör stor nytta i samhället du lever i.
Låter det intressant?
Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Sista ansökningsdag via vårt HR-system: 8 mars
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Angelica Prvulovic, Chef Kundservice, 0470 – 72 01 61 samt facklig representant Erica Wester 0470-72 01 26.
Resor mellan våra lokalkontor kan förekomma och det är därför ett krav på att du har körkort.
Vi använder oss av tester i rekryteringsprocessen. Du hittar din testlänk i bekräftelsemailet som skickas i samband med din ansökan.
Om du har lust och möjlighet så uppmuntrar vi dig gärna att spela in ett videoklipp där du kortfattat berättar mer om dig själv och varför du är intresserad av att arbeta hos oss. Videoklippet kan du sedan bifoga i vårt HR-system. Din presentation via video blir ett komplement till din ansökan och hjälper oss att skapa en bild av vem du är.