Kundrådgivare B2B

Arbetsbeskrivning

För vår avdelning B2B inom E.ON Kundsupport i Norrköping söker vi en Kundrådgivare B2B

Som resurs inom B2B har du ansvaret att kommunicera, hjälpa och stötta kunderna via alla kanaler såsom telefoni, mejl, brev och chatt. Du ansvarar för att ge alla kunder en effektiv och kvalitativ lösning på frågor och problem som ibland kan innebära tidskrävande utredningar. Du har ett ansvar att se lösningar och överträffa kundernas förväntningar. Hos oss hanterar du privatkunder som har energislag el, gas och fjärrvärme. Du hanterar också Fordonsgaskunder och stora företagskunder inom Industri och Fastighetssegmentet.

Profil
Som person har du lätt för att sätta kunden i fokus samtidigt som du kan kommunicera och hantera affärsrelationer med kvalité. Det är naturligt för dig att handlingskraftigt fatta beslut samtidigt som du organiserar ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt. Du tar ansvar för utveckling av egna färdigheter, utveckling av dig själv och andra. Du kan förvänta dig att hantera mycket varierade ärenden och arbetsuppgifter -så flexiblitet och en god förmåga att lära sig är en fördel!

Egenskaper och erfarenheter:
Engagemang, helhetssyn och effektivitet
Vilja att ta eget ansvar och initiativ, fatta egna beslut
God team arbetare som kan bygga effektiva relationer, samarbete inom och utom teamet
Öppen inställning till förändringsarbete
God branschkunskap
God erfarenhet inom kundtjänst
Meriterande att ha arbetetat med företagskunder (B2B)
Erfarenhet från SAP och Globe är meriterande
Flytande svenska, engelska på god nivå

På grund av sommarsemestrar kommer urval att ske med start v. 32.

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Wiveca Nyberg, Unionen, +46 705 474488
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024