OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar AB
Vill du hjälpa våra kunder nå sina drömmar?
Vi söker en Kundrådgivare Bank till vårt kontor i Kungälv. Tjänsten är tillsvidare.
Vårt erbjudande
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi är måna om att må bra för att kunna prestera bra över tid.
Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Du blir en del av Affärsplats Södra Bohuslän, ett härligt team som består av 14 medarbetare fördelat på kontoren Stenungssund och Kungälv. Utöver samarbetet i din närmaste grupp kommer du även att jobba med försäkringsrådgivare, företagssäljare och fastighetsmäklare. Tillsammans för vi ut vårt helhets-erbjudande inom betala, spara, låna, försäkra och fastighetsförmedling och skapar fler affärer och nöjda kunder.
Din utmaning
I rollen som kundrådgivare bank arbetar du med försäljning och rådgivning av våra banktjänster. Du hjälper de kunder som besöker vårt kontor och i telefonkundmötet med råd i de vanligaste frågorna som rör våra banktjänster.
Du arbetar med nya och befintliga kunder om ärenden som exempelvis betaltjänster, sparande och kundkännedom. Du arbetar självständigt samtidigt som du värdesätter att vara en del av ett framgångsrikt team.
Vem är du?
Vi söker dig som är proaktiv, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för kundens behov. Du gillar att jobba i ett högt tempo och viljan att nå resultat är er förutsättning för att lyckas i rollen.
Vi ser gärna att du är utbildad inom ekonomi och/eller har yrkesutbildning inom bank. Du har med fördel arbetslivserfarenhet av kundservice och försäljning inom bank.
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor.
Sista ansökningsdag: 2022-09-18
Låter det intressant?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef: Camilla Martinson, 031-631615
HR affärspartner: Lydia Skarrie, 031-638190
Fackligt kontaktombud: Martin Glimström, 0303-207614
Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och två tester tidigt i processen. Intervjuer sker löpande med de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
Har du skyddad identitet skickar du in din ansökan, uppmärkt med annonstitel och ort, per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Skriv namn på HR-partnern för aktuell rekrytering på brevet.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Välkommen med din ansökan idag!
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder, tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10