OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Kalmar län
När du jobbar hos oss på Länsförsäkringar Kalmar län blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till alla resurser som du kan förvänta dig av en modern, nytänkande och omtänksam arbetsgivare. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos oss ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa.
Om jobbet
Jobbet som Kundrådgivare Bank präglas av kundkontakt genom tre kontaktytor: personliga möten, telefon samt digitalt. Oavsett kanal ligger fokus på att skapa bra kundupplevelser och trygghet för kunden. Detta görs genom att se kundens behov inom ramen för Länsförsäkringars helhetslösning som innefattar bank, försäkring och fastighetsförmedling.
Som Kundrådgivare har du en viktig roll och är i de allra flesta fall är den som först möter kunden. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande jobb med mycket kundkontakt. Som medarbetare bidrar du till hela avdelningens utveckling och måluppfyllelse.
Vår utmaning ligger i att kombinera tillgängligheten för de kunder som besöker våra kontor samt tillgängligheten i våra övriga kanaler in. Här har du en viktig roll med möjlighet att vara delaktig i att utveckla framtidens kundmöten.
Tjänsten är tillsvidare och på heltid och du kommer att arbeta på kontoren Vimmerby, Västervik och Oskarshamn. Tillträde enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig med en genuin och utvecklad känsla för kundbemötande och som strävar efter att överträffa våra kunders förväntningar. Vi värderar ditt engagemang, drivkraft och viljan att lära nytt.
Du har en god förmåga att identifiera olika kunders behov, har ett affärsmässigt tänk och trivs med att jobba mot uppsatta mål. Du är bra på att skapa och upprätthålla personliga och förtroendefulla kontakter med människor i din omgivning. För att trivas i rollen som Kundrådgivare Bank behöver du kunna arbeta såväl i grupp som självständigt. Du är målmedveten, proaktiv samt noggrann och van att ta ansvar.
Det är meriterande med Swedsec Licens eller fondcertifiering. Du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift.
Krav: Körkort
Om oss
Vi har Sveriges mest nöjda kunder år efter år. Vår filosofi är enkel - vi ägs av våra kunder, och vill finnas nära dem, känna dem väl och förstå deras behov. Vårt lokala och kundnära arbetssätt är framgångrikt tack vare en ständig utveckling, baserad på vår 175 år långa erfarenhet. Vi är självständiga och lokala, men samtidigt en del av en rikstäckande bolagsgrupp. Vi har ett av Sveriges starkaste varumärken, laddat med positiva värderingar. Nu kan du bli en del av vår framtid och hjälpa oss att bli det ledande finansiella bolaget i Kalmar län.
Vi erbjuder ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. Länsförsäkringar Kalmar län, med kontor i Kalmar, Borgholm, Emmaboda, Nybro, Oskarshamn, Vimmerby och Västervik, har idag 120 000 kunder och 217 medarbetare. Vi bedriver även fastighetsförmedling och har tre bobutiker i Kalmar län.
Sista ansökningsdag: 2021-10-08
Kontaktpersoner på detta företaget
HR chef Karin Englund
070-6669271
Skadechef Stina Franzén
0480-691 40
070-356 96 54
Daniel Harmander
0490-692 14
Marknadsområdeschef Privat Kristin Ekermark Tällström
0491-692 70
Försäljningschef företag Anders Larsson
0480-691 85
Affärsområdeschef Privat Nils-Gunnar Thomsson
070-666 91 57
HR chef Anders Johansson
073-366 69 90
Affärsområdeschef Nils-Gunnar Thomsson
070-666 91 57
Marknadsområdeschef Kristin Ekermark Tällström
0491-692 70
073-096 92 70
Marknadsområdeschef Kalmar Lisa Mattsson
0480-693 74