Kundrådgivare, bank, kundservice

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar AB

Vill du arbeta med service, rådgivning och försäljning till privatpersoner och företag via telefon, digitala kanaler samt fysiska möten och har ett intresse och driv för att leverera en uppskattad kundupplevelse? Vi strävar efter att leverera marknadens mest uppskattade kundmöten inom bank och söker dig som är redo att anta utmaningen och bli en del av någonting större!

Om jobbet
Som kundrådgivare vid vår kundservice, bank arbetar du med service, rådgivning samt försäljning och du möter kund främst via telefon och digitala kanaler såsom chatt och mejl men också via personliga möten. Arbetet erbjuder dig omväxlande arbetsdagar där dina arbetsuppgifter kommer att variera utifrån varje kunds unika behov och frågeställningar, att problemlösa och hjälpa samtidigt som du bör säkerställa att kunden alltid har rätt engagemang hos oss och därmed bidra till kundens ekonomiska trygghet. Du möter kunden i första led och analyserar kundens behov för att sedan antingen lösa bankärenden och behov på egen hand alternativt slussa kunden vidare till kollegor inom bank eller försäkring, samt fastighetsförmedling. Du skapar kundupplevelser som gör skillnad och strävar alltid efter en nöjd kund genom att överträffa kundens förväntningar.

Om dig
Vi söker dig som är en kommunikativ och noggrann person, som vill och levererar arbete av hög kvalitet. Du brinner för att arbeta med kundservice, försäljning och rådgivning inom bank och vi ser gärna att du har  erfarenhet av kundservice via telefon eller digitala kanaler. Vi kommunicerar i huvudsak på svenska, men andra språkkunskaper är också meriterande. Vi ser mångfald som en styrka för bolaget och för oss är driv, rätt inställning och personliga förmågor viktigare än något annat.   
Du drivs av att söka efter möjliga affärer vid varje kundmöte, du behöver därför känna dig bekväm med självständigt arbete och i att ta egna initiativ. Du har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler och du har en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt samtidigt som du är service- och resultatinriktad. Hos oss kommer du trivas om du har en passion för att arbeta i en arbetsmiljö med hög variation. Du bidrar aktivt till kontorets trivsel och framgång och du är inte främmande för att ta en aktiv roll bland kollegorna i den dagliga driften av enheten.

Vi erbjuder
Länsförsäkringar Jönköping består av 250 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.

Om oss
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Mer information
Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 1 maj. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med arbetspsykologiska tester. Du kommer att vara placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Michael Arrhenius, michael.arrhenius@lfj.se. Facklig kontaktperson är Sandra Sigvardsson, sandra.sigvardsson@lfj.se.
Varmt välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag: 2022-05-01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Jönköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Postadress

Barnarpsgatan 22
JÖNKÖPING, 55118

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024