OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Vill du vara med på vår resa med de nöjdaste kunderna? Är du en person som har fokus på affärer, kvalitet och kundbemötande i världsklass? Då kan du vara den Kundrådgivare vi nu söker för ett vikariat.
Om jobbet
På vårt Digitala Bankkontor möter vi kunder i det spontana bankmötet på distans, via telefon och våra andra digitala kanaler. Tillsammans ansvarar vi för att ge service och rådgivning till våra bankkunder inom hela länet. Du blir en del av en engagerad grupp och bolag, med fokus på tillväxt och kunden!
Arbetsuppgifter
• Bedriva kundtjänstarbete inom bankverksamheten och i huvudsak över telefon, men även andra digitala skrivna kommunikationskanaler så som e-post, meddelanden via Internetbanken och bankappen
• Erbjuda bästa möjliga service till befintliga och nya kunder
• Identifiera potential i kundens affär med Länsförsäkringar
• Boka in kunder för rådgivning
• Vägleda kunden till rätt kanal och guidkunden i våra digitala kanaler, så som internetbanken och bankappen
Vem är du?
Vi tror att du är:
• Intresserad av privatekonomi, rådgivning och försäljning
• Nyfiken person som tar för sig och vågar ta egna välgrundade beslut utefter regelverk och rutiner
• Serviceinriktad lagspelare som sätter kundens behov i centrum.
Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet inom ekonomi, bank eller försäkring. Meriterande är tidigare erfarenhet inom kundservice. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska.
Mer information
Tjänsten är ett vikariat om cirka 12 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort Vänersborg. Skicka in din ansökan snarast!
Kontakt Shabnam Dharsani, Gruppchef Digitala Bankkontoret tel: 0521-27 31 49
Roger Rönnerhag, HR tel: 0521-27 31 40
Karin Eriksson-Gustavsson, Facklig företrädare FORENA tel: 0521-27 30 74
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se
Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se
Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69